183 مرکز آبزی پروری در همدان فعال است

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۲ بازدید


سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از ابتدای سال جاری سامانه جی آی اس در استان همدان راه اندازی شده که 183 مرکز پرورش ماهی در استان همدان در این سامانه ثبت شده است.
سهرابی افزود : سیستم جی آی اس، سامانه تحت وب بوده که در آن، موقعیت جغرافیائی و تمام اطلاعات مورد نظر مراکز پرورش دام، طیور و آبزیان را در راستای اهداف دامپزشکی در زمینه کنترل و مبارزه با بیماری ها، پس از بازدیدها و بررسی های علمی و ثبت اطلاعات لازم و تجزیه و تحلیل آنها در حداقل زمان مشخص می شود.
وی با بیان اینکه اطلاعات موجود در این سامانه در تمام استانها قابل دسترسی بوده و سازمان دامپزشکی کشور می تواند آن را رصدکند، افزود: با دسترسی و جمع آوری این اطلاعات بیماری های مختلف دامی از سراسر کشور را می توان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
سهرابی تصریح کرد: در همین راستا اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان همدان، در زمینه تضمین سلامت محصولات آبزی پروری استان، ثبت مراقبت فعال و مستمر 183 مرکز پرورش ماهی و پایش محصولات آبزی پروری را در دستور کار خود دارد.
مسئول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان دامپزشکی استان همدان گفت : در سال جدید نیز تلاش خواهیم کرد تا در حد امکان مصرف دارو بویژه آنتی بیوتیک ها را در مزارع پرورش ماهی به حداقل ممکن کاهش دهیم

دیدگاه خود را بیان کنید