رودخانه سفیدرود ساماندهی می‌شود

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

باباخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: 50 درصد مسیر رودخانه سفیدرود از آستانه‌اشرفیه عبور می‌کند.

وی به ساماندهی حریم رودخانه سفیدرود به منظور استفاده بهینه و اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: حاشیه سفیدرود از وضعیت مطلوبی برای پرورش آبزیان برخوردار است.

باباخانی از ساماندهی یک کیلومتر از حاشیه سفیدرود در سال 91 خبر داد و بیان کرد: کشت صنوبر در حاشیه رودخانه مذکور آغاز شده است.

فرماندار آستانه‌اشرفیه خواستار بازگرداندن مسیر سفیدرود به محل 25 سال گذشته این رودخانه شد و تصریح کرد: روستاهای در معرض خطر با ساماندهی سفیدرود نجات پیدا می‌کنند

وی با بیان اینکه دبیرخانه ساماندهی سفیدرود در جهاد کشاورزی گیلان تشکیل شده است، اذعان کرد: ساماندهی سفیدرود موجب آزادسازی هزاران هکتار از حاشیه این رودخانه می‌شود.

باباخانی در ادامه به کشت بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و گفت: فصل کشت بادام‌زمینی از اردیبهشت تا مهر ماه است و نظارت لازم برای بسته‌بندی این محصول وجود دارد.

فرماندار آستانه‌اشرفیه با اشاره به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد: مذاکره برای اجرای طرح روغن‌کشی از بادام‌زمینی آغاز شده است.

وی به فرآوری پوست بادام‌زمینی به کود آلی اشاره کرد و افزود: صنایع بادام‌خشک‌کنی در آستانه‌اشرفیه ایجاد شده است.

باباخانی با بیان اینکه دو کارخانه بسته‌بندی محصول بادام‌زمینی را به صورت سلفونی و قوطی در آستانه‌اشرفیه انجام می‌دهند، تصریح کرد: طرح آرمانی بادام‌زمینی از سال 87 در شهرستان مذکور آغاز شده است.

فرماندار آستانه‌اشرفیه بر ایجاد ایستگاه تحقیقات بادام‌زمینی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: ارائه محصول جدید می‌تواند سطح زیر کشت بادام‌زمینی را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد محصول بادام‌زمینی در خشک‌کن‌های خانگی و مغازه‌ها فرآوری می‌شود، بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای خشک کردن بادام‌زمینی به صورت صنعتی انجام شده است.

باباخانی همچنین از بسته‌بندی برنج آستانه‌اشرفیه در وزن‌های مختلف خبر داد و یادآور شد: بسته‌بندی کاغذی برنج از یک تا 50 کیلوگرم در آستانه‌اشرفیه آغاز شده است و این امر از ورود حشره به بسته‌بندی برنج جلوگیری می‌کند

دیدگاه خود را بیان کنید