توانمندی های آبزی پروری مازندران قابلیت صادراتی دارد

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

خبرگزاری تسنیم از ساری، ویلیام ماکس وایت هد صبح سه شنبه در نشست با معاون برنامه ریزی استانداری مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران اظهار کرد: از توانمندی های اقتصادی و سایت های مختلف استان در دو روز بازدید کردیم.

وی به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: در سفرهایی که به دو استان شمالی گیلان و مازندران داشتیم، توانمندی استان در بحث کشاورزی و آبزی پروی مازندران دارای پیشرفت قابل قبولی بوده و صادرات آبزیان را به کشورهای سی ای اس داشته است.

سفیر آفریقای جنوبی گفت: بهبود بخشی روابط تجاری بین دو کشور برادر ایران و آفریقای جنوبی، هدف بزرگ ما در این سفر بوده است.

وی افزود: ارتبط خوبی بین بخش خصوصی و دولتی در کشور ایران وجود دارد و دستگاه‌های دولتی موقیعت را برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی فراهم می کنند.

ویلیام ماکس وایت هد افزود: در چند سال اخیر ایران در زمینه شیلات و آبزیان از پیشرفت بالایی برخوردار بوده و کشور آفریقای جنوبی می تواند از تجربیات آنان در این حوزه بهرمند شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران برای جذب تورسیت از ظرقیت بالایی برخوردار است، گفت: در ارتباط با چالشی که در حوزه گردشگری در استان مازندران وجود دارد، برای احیا و قابلیت سازی توریست با یکدیگر اطلاعات را تبادل نظر کنیم، تا مشکلات در این حوزه برطرف شود.

سفیر آفریقای جنوبی گفت: جاذبه های توریستی ایران در جهان بی نظیر بوده ولی دنیا از پتانسیل های موجود در ایران اطلاع ندارند، که برای جذب توریست به ایران این امر باید محقق شود.

وی افزود: در حوزه صنعت توریست برای جذب گردشگر باید از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید