فعالیت 10 تعاونی صید و صیادی در آذربایجان غربی

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

فعالیت 10 تعاونی صید و صیادی در آذربایجان غربی
شیرولیلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعداد 10 تعاونی صید و صیادی با اشتغال بیش از یک هزار خانوار صیاد در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: تولید سالانه این تعاونی‌ها بیش از 5 هزار تن انواع ماهیان بومی و گرمابی در آذربایجان غربی بوده که سالانه بیش از 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ابراز داشت: در پنج ماه نخست سال جاری 50 فقره انواع موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهی صادر شده که با توجه به روند درخواست‌های جدید و بازدید‌های کارشناسی پیش‌بینی می‌شود این رقم تا آخر سال به 80 فقره برسد.

شیرولیلو یادآور شد: واحدهای آبزی‌پروری آذربایجان غربی کاملا صنعتی هستند ولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز پرورش ماهی انجام می‌گیرد که فقط در فصل کشاورزی انجام شده و جزو مزارع پرورش ماهی نیستند.

وی با بیان اینکه بالاترین نرخ رشد مصرف غذا در کشورهای مختلف جهان از آن آبزیان است، تصریح کرد: توسعه این بخش و توجه ویژه به ترویج مصرف محصولات آبزی‌پروری نقش مهمی را در امنیت جامعه ایفا خواهد کرد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: املاح، مواد معدنی و وجود سرشار امگا سه ارزش محصولات آبزی را به نسبت سایر محصولات پروتئینی در جایگاه بالاتری قرار داده و افزایش مصرف محصولات آبزی‌پروری در جهان سهم آبزیان در تامین مواد پروتئنی جوامع را روز به روز افزایش می‌دهد.

شیرولیلو اظهار داشت: مجوز احداث استخرهای دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی برای صاحبان استخرهای ذخیره آب کشاورزی بعد از دوره‌های پرورش ماهی در صورت متقاضی بودن و داشتن شرایط لازم صادر می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: متقاضیان می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانکی و آورده شخصی نسبت به صنعتی نمودن فعالیت‌های خود اقدام کنند

دیدگاه خود را بیان کنید