۱۴هزار تن انواع آبزیان در استان کرمانشاه تولید شده است

پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

۱۴هزار تن انواع آبزیان در استان کرمانشاه تولید شده است
شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ی توسعه تولید ماهیان خاویاری را در دستور کار داریم که به دلیل آب و هوا و منابع آبی مناسب شهرستان گیلانغرب به این امر اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به تولید یک میلیون قطعه پُست لارو میگو در شهرستان قصرشیرین افزود: در این شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های طبیعی منطقه جهت تولید میگوی آب شیرین برنامه‌های توسعه‌ای در حال اجرا است.
شهبازی صادرات به کشور عراق را 2هزار تن اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در سالجاری با برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی برای صادرات آبزیان استان کرمانشاه به کشور عراق 2 هزار و پانصد تن تا 3هزار تن است.
وی با اشاره به رشد تولید ماهیان تزئینی در استان کرمانشاه بیان کرد: افزایش فرهنگ نگهداری از ماهیان تزئینی دلیل رشد تولید این نوع از ماهیان است که در در دو سال گذشته بخشی از این تولید صادر شده است.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تعداد مزارع پرورش ماهی در استان را بیش از 400 مرزعه دانست و گفت: در پنج سد استان نیز پرورش ماهی در جریان است.
شهبازی افزود: شهرستان‌های پاوه، جوانرود، کنگاور، سرپل‌ذهاب، دالاهو و قصرشیرین بیشترین میزان تولید آبزیان را در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند.
وی سرانه مصرف ماهی در استان را کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه به رقم هفت کیلوگرم می‌رسد که نسبت به میانگین کشوری دو کیلو کمتر است در عین حال در کشور رقم مطلوبی است

دیدگاه خود را بیان کنید