جمع کردن بازار پرندگان فریدونکنار پاک کردن صورت‌مسئله است

شنبه ۲ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
جمع کردن بازار پرندگان فریدونکنار پاک کردن صورت‌مسئله است

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه اداره محیط زیست با برنامه‌های مقطعی نمی‌تواند توفیقی حاصل کند، گفت: با جمع کردن بازار پرندگان فقط صورت مسئله رو پاک می‌کنیم و بیشتر به عرضه قاچاق پرندگان صید شده کمک کرده‌ایم

حمید بخشی شهردار فریدونکنار پس از انتشار خبری از مدیرکل محیط زیست مازندران مبنی بر اینکه طرح برخورد با صید پرندگان غیرمجاز در استان ناموفق بوده و شهرداری فریدونکنار مسئول جمع‌آوری پرندگان غیرمجاز در بازار شده است، اظهار کرد: موضوع عرضه پرندگان صید شده نیازمند کار فرهنگی است و با دستورات قهری و برخوردهای ضربتی نمی‌توان این مقوله را مدیریت کرد. مسئولان استانی و کشوری بودجه فرهنگی در این خصوص تخصیص دهند.

وی افزود: اداره محیط زیست با این برنامه‌های مقطعی نمی‌تواند توفیقی حاصل کند، موضوع صید و شکار را می‌بایست در تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها مدیریت کرد، پرنده صید شده نیازمند عرضه هست، با جمع کردن بازار پرندگان فقط صورت مسئله رو پاک می‌کنیم و بیشتر به عرضه قاچاق پرندگان صید شده کمک کرده‌ایم.

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه محیط زیست نسبت به این موضوع کار کارشناسی و فرهنگی کند و کنترل‌های محیطی را در دامگاه‌ها افزایش دهید، تصریح کرد: اداره کل محیط زیست در این خصوص از نیروهای زیست محیطی داوطلب یا نیروهایش در سایر شهرهای فاقد حساسیت در این روزهای پر تنش رسانه‌ای فریدونکنار استفاده کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فریدونکنار با این همه افتخارات درخشان در کشور، شایسته این همه هجمه ناجوانمردانه نیست، هیچ کس از کشتار بی‌رویه پرندگان حمایت نمی‌کند اما برخی از تصاویر جعلی منتشر شده در این روزها که متعلق به شکار پرندگان در فریدونکنار نیست، به این تنش‌ها بیشتر دامن زده است.

بخشی ادامه داد: در خصوص این موضوع هیچ ارگان و سازمانی، از معتمدین شهر و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای شهرستان کمک نخواست، صرفا به ما تکلیف می‌شود که عرضه پرندگان را مدیریت کنید، در حالی‌که همه می‌دانیم این برخوردها مقطعی است و جواب نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکید می‌کنم این موضوع نیازمد مدیریت فرهنگی است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال بعد جشنواره فیلم و عکس پرندگان برگزار خواهد کرد.

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه چشم‌انداز ما برای این شهرستان، "شهر دوستدار پرندگان" است، بیان کرد: فریدونکناری‌ها آماده همکاری فرهنگی با اداره محیط زیست هستند. در این خصوص یادآور می‌شویم که حتی یک بنر هم توسط محیط زیست در شهر نصب نشده است.

این مسئول اظهار کرد: این شهرستان هنوز اداره محیط زیست مستقل ندارد، هنوز خودرو و مکان استقرار نیز ندارد، با این ابزارهای اندک و حداقلی نمی‌شود کار بزرگ کرد و مسئولیت مدیریت صید و شکار را به شهرداری سپرد.

بخشی در پایان با بیان اینکه ما آماده همکاری هستیم ولی این جزو ماموریت‌های ما نیست، تصریح کرد: فریدونکنار و موضوع پرندگان و صید و شکار آنها تبدیل به یک موضوع ملی شده، پس نیازمند توجه و تخصیص اعتبارات ملی است، لطفا محیط زیست کار فرهنگی و مشارکتی را در دستور کار خود قرار دهد

منبع : بلاغ مازندران

دیدگاه خود را بیان کنید