خدمات 34 بندر صيادي به بخش خصوصي واگذار شد

پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید


واحد مرکزی خبر : سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات گفت: تاکنون بخش خدمات رسانی 34 بندر صیادی به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ علی اصغر مجاهدی در جلسه خبری امروز با اشاره به این که 74 بندر صیادی در کشور فعال است ، افزود: مالکیت بنادر صیادی به بخش خصوصی واگذار نمی شود و تعاونی های صیادی نیز چنانچه مجموعه امتیازات مد نظر را دریافت کنند می توانند بخش خدمات رسانی بنادر را مدیریت کنند.
وی گفت: تا پایان امسال نیز خدمات هشت بندر صیادی دیگر در جنوب به خصوصی واگذار می شود.
سرپرست معاونت صید بنادر و ماهیگیری سازمان شیلات ، شاغلان در حوزه صیادی را 140 هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود 12 هزار شناور صیادی نیز در آب های کشور فعال است.
مجاهدی درباره روند اجرای طرح نوسازی شناورهای صیادی گفت: تاکنون 80 درصد شناورهای صیادی ویژه آب های دور نوسازی شده و این شناورها به امکانات استاندارد انجماد و سردخانه مجهز است که ضایعات صید را کاهش می دهد.
وی تاکید کرد: بازسازی و نوسازی ناوگان صیادی آب های ساحلی نیز براساس شرایط میزان ذخایر آبی این مناطق انجام می شود و اجازه هیچ گونه افزایش ظرفیت صید را در این بخش نخواهیم داد.
سرپرست معاونت صید ، بنادر و ماهیگیری سازمان شیلات افزود: برای ادامه اجرای طرح نوسازی ناوگان صیادی کشور در حال توافق با سازمان بنادر و کشتیرانی هستیم تا تسهیلات کم بهره از بخش وجوه اداره شده به متقاضیان نوسازی شناور صیادی پرداخت شود.
مجاهدی درباره پدیده کشند قرمز در آب های جنوبی کشور گفت: هم اکنون این پدیده به علت شرایط فصلی در آب های جنوبی کشور وجود ندارد و فقط لکه های بسیار کوچک و محدودی در بخش هایی از آب های سیستان و بلوچستان دیده شده است.
وی با اشاره به توقیف شناور هندی حامل سوخت و آلودگی نفتی ناشی از حضور این شناور در آب های ساحلی کشورمان درباره روند پیگیری این مسئله افزود: با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان بنادر و کشتیرانی و سازمان شیلات ، دادخواستی برای دریافت خسارت ناشی از انتشار آلودگی در آبهای ساحلی استان هرمزگان تنظیم و به مجامع قانونی دادگاه ارسال شده است

دیدگاه خود را بیان کنید