پیشرفت سایت‌های پرورش ماهی و میگو گرزه و حسینه

پنج‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

پیشرفت سایت‌های پرورش ماهی و میگو گرزه و حسینه
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: پیشرفت‌های خوبی در باب ساماندهی و تکمیل سایت‌های پروررش ماهی و میگو در گرزه و حسنیه بندرلنگه صورت گرفته است.
سید پرویز محبی در حاشیه بازدید از پتانسیل‌های شیلاتی غرب استان هرمزگان اظهار کرد: شکوفایی و پیشرفت در تمامی زمینه‌های شیلاتی به خوبی در غرب استان هرمزگان محسوس است و در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود که غرب استان هرمزگان به نمادی درخشان از شیلات و فعالیت‌های شیلاتی تبدیل گردد.
وی تصریح کرد: در شهرستان بندرلنگه و خمیر مجموعا بیش از 8 هزار نفر در جامعه صیادی مشغول به فعالیت هستند که این بیانگر نقش مهم این دو شهرستان در فعالیت‌های صیادی و شیلاتی است
این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان بندرلنگه با برخورداری از سه سایت پرورش میگو، بنادر صیادی و همچنین برخورداری از سایت‌های پرورش قفس، مراکز تحقیقاتی و سایر زیرساخت‌ها در زمینه‌های شیلاتی بسیار خوش درخشیده است.

محبی گفت: خوشبختانه مرکز پروش ماهی در قفس گرزه از توابع شهرستان لنگه از پیشرفت‌های خوبی برخوردار است و در حال حاضر ساخت 12 قفس در این مرکز در دست اقدام است.

مدیرکل شیلات هرمزگان در بازید از سایت پرورش میگو هزار هکتاری حسینه ابراز کرد: این سایت نیز پیشرفت قابل ملاحظه و چشمگیری داشته است و هم اکنون 100 هکتار از این سایت در حال آماده‌سازی برای ذخیره‌سازی و پرورش میگو در سال‌جاری است.

وی در ادامه روند بازید از پتانسیل‌های شیلاتی غرب هرمزگان و در بازدید از تعاونی‌های صیادی و ادارات شیلات این شهرستان‌ها با جمعی از صیادان و کارکنان ادارات شیلات شهرستان دیدار و درباره مسایل شیلاتی غرب استان گفت‌وگو کرد.

لازم به ذکر است استان هرمزگان با بیش از 1400 کیلومتر مرز ساحلی از جایگاه خاصی در زمینه شیلات و فعالیت‌های شیلاتی برخوردار است
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید