۸۰ ميليارد تومان بدهي معوق ميگوكاران در حال پيگيري است

چهار‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید


اميدرضا اصغري روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: در مرحله نخست مبلغ بدهي معوق ميگوكاران ۱۸۰ ميليارد تومان بود كه مبلغ ۱۰۰ ميليارد تومان آن تامين و پرداخت شد و ۸۰ ميليارد تومان مابقي آن نيز بايد توسط دولت تامين و پرداخت شود.
وي اظهاركرد: امسال برخي ميگوكاران علاوه بر مشكل كمبود نقدينگي و سرمايه در گردش با مشكل مابقي بدهي معوق بانكي نيز مواجه بودند كه همين امر موجب شد تا قادر به كشت ميگو نشوند.
مديركل امورميگو آبزيان دريايي تصريح كرد: هم اكنون مشكل عمده پرورش دهندگان ميگو سرمايه در گردش و ناپايداري قيمت و عرضه و تقاضا در بازار است.
وي اظهاركرد: مشكل سرمايه در گردش ميگوكاران به دليل افزايش هزينه هاي تمام شده توليد در يك تا دو سال گذشته بوده ، به طوري كه يك پرورش دهنده ميگو براي توليد ۴۰ تن ميگو در يك مزرعه ۲۰ هكتاري به مبلغي حدود ۵۰۰ ميليون تومان سرمايه در گردش نياز دارد.
اصغري افزود: در صورتي كه توليدكنندگان با اين مشكلات روبرو نبودند، ميزان توليد ميگوي پرورشي بايد به حدود ۲۸ هزارتن مي رسيد.اما با وجود مشكلات مذكور، پيش بيني مي شود امسال ۱۴ هزارتن ميگوي پرورشي در چهار هزارو ۹۰۰ هكتار از اراضي كشور توليد شود.
مديركل امور ميگو و آبزيان دريايي سازمان شيلات ايران افزود: سال گذشته ۱۰ هزارو ۱۵۲ تن ميگوي پرورشي در كشور توليد شد

دیدگاه خود را بیان کنید