دولت برنامه مدونی برای صنعت دریا تدوین کند

یک‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


احمدی لاشکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درواکنش به این مطلب که قیمت میگوی پرورشی در حالی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافت که تولید این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و به حدود 8 هزار تن رسیده است، گفت: متأسفانه در چند سال گذشته ضعف مدیریتی برکشور حاکم است که افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی و دریایی پاسخگو حجم این مشکلات و معضلات نیست.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: زمانی که میزان عرضه نسبت به تقاضا کم تر یا بیش ترباشد رکود افتصادی ایجاد می شود، متأسفانه در حال حاضر فضایی در کشورقرار گرفته که نمی توان با دو شاخص عرضه و تقا ضا و افزایش نرخ تورم قیمت را در بازار تعیین و تکلیف کرد.
این نماینده مردم درمجلس نهم، اظهار داشت: متأسفانه درحال حاضر ضعف مدیریتی درخصوص نظارت بر بازار و قیمت گذاری ها برکشور حاکم است به طوری که قیمت ها دربازار رها شده و از مباحث علمی اقتصادی پیروی نمی کنند.
احمدی لاشکی،افزود: متأسفانه تابه امروزعدم نظارت از سوی مسئولان دولتی درتمامی زمینه ها و محصولات غذایی کشورمشاهده شده است به همین جهت کشور نیازمند به یک برنامه ریزی کارشناسی و درست درخصوص نظارت بر بازار و قیمت گذاری ها است.
وی،با انتقاد ازاینکه در حال حاضر سلطان بازی درخصوص محصولات کشاورزی صورت گرفته است، افزود: متأسفانه عدم نظارت بر بازار و قیمت گذاری ها باعث انحصاری شدن محصولات غذایی درجه یک و ضروری شده به طوری که این کمبود نظارت منجر به ایجاد لقب هایی درکشور چون سلطان شکر، سلطان برنج و... شده است.
میگو جز کالاهای لوکس است
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس، با تأکید بر اینکه با توجه به 3 هزار متر مکعب وسعت دریای مازندران در حال حاضر میگو که به راحتی قابل برداشت است و می تواند ارزآوری بسیار خوبی برای کشور داشته باشد به عنوان یک کالای لوکس در جامعه مطرح می شود، تصریح کرد: متأسفانه قدرت خرید مردم آن قدر پایین آمده است که در جهت تأمین موادغذایی اولیه و ضروری خود از جمله برنج ، روغن و شکر با مشکل مواجه هستند چه برسد به خرید میگو که جز اقلام دسته دوم درسبد غذایی خانوارها محسوب می شود.
فقط 3 هزار نفر نیرو درجهت نظارت بر بازارفعال هستند
این نماینده مردم درمجلس نهم، اظهار داشت: درحال حاضر فقط 3 هزار نفر نیرو درجهت نظارت بر بازار وجود دارد که این آمار بسیار پایینی است که متأسفانه همین میزان هم سربرج حقوق خود را دریافت نمی کنند و فیش حقوقی و حتی بیمه هم ندارند پس چطور می توانند بازار را تنظیم و کنترل کنند؟ بی شک این افراد برای جبران و گذراندن معیشت مجبور به گرفتن پول از سایرسازمان ها می شوند که این مهم به ضرر جامعه است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: امیدواریم دولت تدبیرو امید و وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر توجه به بحث نظارت بر کشور و حمایت از ناظرین بر بازار برای رونق و توسعه تمامی صنایع کشور از جمله صنعت شیلات برنامه ریزی صحیح و مدونی داشته باشند

دیدگاه خود را بیان کنید