طرح‌های شیلاتی با کمبود اعتبار مواجه است

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید


خبرگزاری فارس از آمل، هادی عقیلی عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی بخش مرکزی آمل با بیان اینکه سالانه 11 هزار و 200 تن ماهیان آبزی در حوزه شیلات تولید می‌شود، اظهار کرد: از این میزان تولید حدود 7 هزار و 500 تن ماهی گرمابی و سردآبی در شهرستان آمل است.
رئیس اداره شیلات آمل و محمودآباد اعلام کرد: هم‌اکنون در 19 آب‌بندان و 43 مزرعه نیمه متراکم شهرستان آمل پرورش ماهیان گرمابی‌ و سردآبی انجام می‌شود.
وی با اعلام اینکه متاسفانه اجرای طرح‌ها در بخش شیلات با کمبود تسهیلات مواجه است، اذعان داشت: در حال حاضر 15 طرح پرورش ماهی آماده است که به دلیل عدم تسهیلات بانکی راکد مانده است.
رئیس اداره شیلات آمل و محمودآباد با بیان اینکه هم‌اکنون این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در حال اجراست، یادآور شد: اجرای این طرح‌ها با تخصیص اعتبار از بخش کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان آمل به تصویب رسیده است.
عقیلی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح حدود 450 تن تولید ماهیان آبزی شهرستان افزایش می‌یابد، ابراز داشت: همچنین موجب ایجاد اشتغالزایی 40 نفر به طور مستقیم می‌شود.
وی افزود: در بخش مرکزی یک‌هزار و 550 تن ماهی سردآبی و گرمابی تولید می‌شود.
بخشدار مرکزی آمل نیز با بیان اینکه این بخش در جهت توسعه کشاورزی آمادگی کامل دارد، افزود: با توجه به بایر بودن برخی از زمین‌های کشاورزی باید در این امر رسیدگی کامل صورت گیرد.
محمدرضا نصیری با تاکید براینکه نباید نسبت به توسعه محصولات کشاورزی در بخش مرکزی بی‌اهمیت قائل شد، اظهار داشت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای این بخش در صورت مشاهده زمین بایر باید توجه و پیگیری باشند که چرا این زمین‌ها بلااستفاده مانده است

دیدگاه خود را بیان کنید