دوره بین اللملی آموزش صید لانگ لاین و مدیریت بنادر صیادی برگزار شد

چهار‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


خبرگزاری مهر، دکتر قدرت میرزاده در مراسم آغاز این دوره آموزشی با بیان اینکه دوره مذکور از شانزده مهر ماه سال جاری آغاز شده گفت:در این دوره بیش از 60 نفر از صیادان و کارشناسان شیلات و کشاورزی هرمزگان به مدت دوروز شرکت خواهند کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این دوره با همکاری مرکز توسعه یکپارچه روستایی آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ)،سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و اتحادیه تعاونی های صیادی استان هرمزگان برگزار می گردد تصریح کرد: موسسه سیرداپ از 15کشور جنوب شرق آسیای و همچنین جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است که در راستای تبادل اطلاعات و تکنولوژی در بین کشورهای عضو فعالیت می کند.
میرزاده هدف از برگزاری این دوره آموزشی تبادل اطلاعات و تکنولوژی کشورهای عضو در راستای صید لانگ لاین که از روش های صید مناسب و مسئولانه است و همچنین مدیریت بنادر صیادی خواند.
مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان با بیش از 28هزار صیاد، چهار هزار شناور صیادی ، بیش از 50هزار هکتار اراضی مستعد پروش میگو و 130هزار تن ظرفیت تولید ماهی دریایی پتانسیل های خوبی در زمینه شیلات دارد خاطر نشان کرد: امید است صیادان و کارشناسان این حوزه بتوانند بهره لازم را از این دوره های آموزشی ببرند.
وی گفت: امید است طرح های پایلوت و پروژه های اجرایی خروجی این دوره های آموزش باشد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه استان هرمزگان سالانه با بیش از 180هزار تن صیید رتبه اول صیادی کشور را به خود اختصاص داده است ابراز داشت: با توجه به نیاز صیادان هرمزگان برای رسیدن به تکنولوژی های نوین صید در دنیا،تداوم این دورها نیازی اساسی برای صیادان هرمزگان است.
اسحق تندرو در پایان گفت: امید است در آینده ای نزدیک شاهد آن باشیم که این دوره ها و تبادل نظرها با جوامع صیادی سایر کشورها حداقل به صورت فصلی صورت گیرد زیرا نقش بسزایی در بهبود روند صید پایدار و مسئولانه دارد.
شورای حکام موسسه سیرداپ هر 24 ماه تحت ریاست یکی از کشورهای عضو آن است که این دوره دو ساله برای کشور ایران در شهریور ماه گذشته به پایان رسید

دیدگاه خود را بیان کنید