پديده‌اي نوين در صنعت دام، طيور و آبزيان ايران و جهان

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

پديده‌اي نوين در صنعت دام، طيور و آبزيان ايران و جهان
براي اولين بار محققان ايراني موفق به توليد موادي شده‌اند كه استفاده از آنها در آب مورد مصرف طيور و گياهان هم از بيماري‌هاي آنها جلوگيري مي‌كند و هم مواد مغذي را به آنها مي‌رساند.
فاطمه پارسا كارشناس ارشد حسابداري و اقتصادي بازرگاني در گفت‌وگو با خبرنگار علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران گفت: وقتي مواد به سطح سه نانو و پنج نانو مي‌رسند خاصيت ضدآفت پيدا مي‌كنند و اين مايع كه براي تغذيه‌ي گياهان، تغذيه‌ي طيور، دام و ماهي‌ها و آبزيان استفاده مي‌شود هم در پيشگيري از بيماري‌هاي آنها موثر است و هم تمام مواد مغذي را به بدن دام با گياهان و آبزيان مي‌رساند.
وي در مورد مزاياي اين ماده گفت: سطح نانو در آن استفاده شده خاصيت جذب بالايي دارند، كاملا طبيعي است و هيچ مواد شيميايي ندارد چون نانو است تاثير چشمگيري در گياهان و طيور و آبزيان دارد.
پارسا اظهار داشت: كاربرد اين ماده در زمينه‌ي كشاورزي، باغات، زراعات و گلخانه‌ها، در زمينه دام‌هاي سبك و سنگين، طيور قارچ و پرورش ماهي‌هاي گرم آبي و سردآبي است.
وي در پايان اشاره كرد: اين محصول به صورت مايعي است كه براي دام با آب مورد مصرف طيور تركيب مي‌شود.
آبي كه براي آبياري گياهان استفاده مي‌شود هم به صورت قطره‌اي و هم باراني، مخلوط مي‌شود اين نمونه براي اولين بار به شيوه نانو در ايران توليد شده است و نمونه خارجي ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید