پرورش ماهي قزل آلا در قفس در سد آزاد سنندج آغاز شد

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

پرورش ماهي قزل آلا در قفس در سد آزاد سنندج آغاز شد
مدير شيلات و امور آبزيان سازمان جهاد كشاورزي كردستان در اين باره به خبرنگار ايرنا، گفت: در راستاي بهره برداري بهينه از منابع آبي درياچه پشت سدها، مديريت شيلات اين استان با همكاري مجري سد آزاد تعداد چهار فروند قفس را به طور آزمايشي در درياچه اين سد مستقر كرد.
رحمان ميرزايي اظهار كرد: در اين چهار قفس تعداد ۱۲هزار قطعه بچه ماهي قزل آلاي رنگين كمان به ميانگين وزن ۱۰۰ گرم در درياچه سد آزاد رهاسازي شد.
وي پيش بيني كرد از استقرار اين چهار فروند قفس در مجموع شش تن ماهي قزل آلا توليد شود.
به گفته وي، اين طرح به صورت آزمايشي در حال انجام است و در صورت احراز نتايج مثبت به منظور توليد و ايجاداشتغال پايدار متناسب با ظرفيت درياچه، اين روش آبزي پروري توسعه خواهد يافت.
مدير شيلات و امور آبزيان سازمان جهاد كشاورزي كردستان از جمله مزاياي ويژه اين روش آبزي پروري را سهولت در احداث و اجرا نسبت به ساير روش هاي آبزي پروري، هزينه سرمايه گذاري كمتر و توليد بيشتر در واحد سطح، بهره برداري بهينه از منابع آب هاي طبيعي و نيمه طبيعي و ايجاد اشتغال پايدار بصورت مستقيم و غير مستقيم ذكر كرد.
ميرزايي، محصور كردن ماهي در يك سطح كم و افزايش ضريب رشد روزانه، امكان توسعه بيشتر و قابليت جابجايي در سطح درياچه و كاهش هزينه جانبي توليد و پايين آوردن ضريب تبديل غذايي را از ديگر مزاياي اين طرح اعلام كرد.
وي گفت: استان كردستان داراي منابع آبي متنوعي است كه در آينده مي تواند نقش به سزايي را در توسعه اين روش آبزي پروري ايفا كند.
هم اكنون هفت سد در كردستان در دست بهره برداري است

دیدگاه خود را بیان کنید