سرانه مصرف آبزیان در زنجان 6.1 درصد است

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

سرانه مصرف آبزیان در زنجان 6.1 درصد است
محمودصیاد بورانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سالهای گذشته سرانه مصرف آبزیان در استان زنجان 250 گرم بود ولی از سال 91 با فرهنگسازی که صورت گرفته سرانه مصرف آبزیان در استان افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در راستای فرهنگسازی مصرف آبزیان در استان کلاسهای آموزشی طبخ آبزیان به صورت رایگان در روستاها با حضور 15 مربی از مرکز شیلات در دستور کار بود.
مدیر کل امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در همین راستا کلاس طبخ آبزیان در دبیرستانها هم برگزار می شود.
صیاد بورانی با تاكيد براينكه اين استان يكی از مناطق مستعد كشور براي توسعه آبزی پروری است تاکید کرد: امروزه با افزايش جمعيت كمبود مواد غذايی از عمده ترين مشكلات جوامع بشری است كه جهت مقابله با اين مشكل بزرگ بايد شيوه های جديدی به كار گرفته شود و به امر استفاده از آبزیان بسیار توجه شود.
وی در ادامه افزود: برای تغذيه آبزيان پرورشی موجود در اين استان از سالم ترين غذاها استفاده می شود.
مدیر کل امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: گوشت ماهيان از پروتئين های مفيد و بسيار سالم است که در تامین سلامتی مصرف کنندگان بسیار موثر است.

صیاد بورانی گفت: در راستای افزایش مصرف آبزیان باید خانواده ها از کودکی فرزندان خود را به مصرف ماهی تشویق کنند چرا که والدین الگوی بسیار خوبی برای تغذیه کودکان است.
وی تصریح کرد: هرنوع عادت غذايی در انسان از كودكی در خانواده و به وسيله والدين شكل می گيرد بنابراین باید والدین الگوی خوبی برای فزندان خود باشند.
مدیر کل امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در راستای افزایش مصرف آبزیان در استان آموزش طبخ آبزیان در روستاها و مدارس باز هم انجام خواهد گرفت

دیدگاه خود را بیان کنید