برداشت ۳۰۰ تن میگو از اراضی پرورش میگو در بوشهر

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

برداشت ۳۰۰ تن میگو از اراضی پرورش میگو در بوشهر
علی صالح‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه امسال 3100 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است تصریح کرد: 30 درصد از پرورش دهندگان که با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند موفق به پرورش این آبزی در سطح 1600 هکتار نشدند.
وی با بیان اینکه از هر هکتار اراضی پرورشی بیش از 3 تن میگو برداشت می‌شود افزود: امسال پیش بینی می‌شود 10 هزار تن میگو برداشت شود.
وی با بیان اینکه بیش از 65 درصد اراضی پرورش میگوی کشور در استان بوشهر قرار دارد گفت: امسال پرورش میگو در 10 سایت دلوار تنگستان، مند دشتی، رود شور،حله و بندر ریگ گناوه، بردستان دیر، شیف بوشهر، و بویرات دیلم انجام شده است که رودحله بیشترین استخر و اراضی پرورشی به خود اختصاص داده است.
معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه برداشت میگو از 12 مزرعه آغاز شده است افزود: پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر با گذشت 15 روز از برداشت، تاکنون 300 تن میگو از 4 سایت در بوشهر، دشتی، دیلم و گناوه برداشت کرده‌اند.
صالح‌پوراز فعال بودن 210 مزرعه پرورشی در استان بوشهر خبرداد و افزود: برداشت میگو تا اواخر آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود برداشت میگو امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته باشد و تولید میگو از 6750 تن در سال گذشته به بیش از 10 هزار تن برسد.
وی تولید 800 میلیون قطعه بچه میگو در مراکز تکثیر آبزیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تولیدات نیازهای پرورش دهندگان میگو در استان را تامین کرد به‌ گونه‌ای که 20 درصد آن به استان های همجوار برای پرورش صادر شد.
معاون شیلات استان بوشهر تصریح کرد: برای پرورش میگو در استان بوشهر از 26 اردیبهشت، 3 هزار نفر در فعالیت پرورش مشارکت دارند که پس از 5 ماه پرورش نیمه اول مهرماه فعالیت برداشت از استخرهای پرورشی آغاز کرده‌اند.
وی گفت: در استان بوشهر 3 هزار نفر به طور مستقیم در پرورش میگو و 5 هزار نفر نیز بطور غیر مستقیم در تولید بچه میگو، ذخیره سازی، فرآوری و بازاریابی فعالیت می‌کنند.
استان بوشهر با داشتن بیش از 65 درصد از اراضی زیر کشت میگو و 65 درصد تولید میگوی پرورشی کشور به‌عنوان پیشتاز صنعت پرورش میگو در کشور شناخته شده است

دیدگاه خود را بیان کنید