پیش‌بینی تولید 2 هزار تن انواع آبزیان در زنجان

چهار‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

پیش‌بینی تولید 2 هزار تن انواع آبزیان در زنجان
نهاوندی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: بر اساس طرح توسعه برنامه پنجم در شهرستان زنجان این میزان تولید پیش‌بینی شده است.
وی به میزان دقیق برآورد تولید آبزیان در شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 226 تن و 85 کیلوگرم برآورد دقیق انجام شده برای تولید آبزیان شهرستان زنجان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آبزیان تولیدی در شهرستان زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: ماهیان گرم‌آبی، ماهیان سردآبی، شاه میگو، ماهیان خاویاری از جمله آبزیان تولیدی در شهرستان زنجان است.
این مسئول به میزان تولید انواع آبزیان در زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی شده است در سال جاری 14 تن در هکتار انواع ماهیان گرم‌آبی در شهرستان زنجان تولید شود.
نهاوندی‌پور تولید ماهیان سرد‌آبی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: پیش‌بینی تولید ماهیان سردآبی در برنامه پنجم توسعه شهرستان بالغ بر یک هزار و 665 کیلو در متر مربع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تولید ماهی از منابع آبی را یادآور شد و اظهار داشت: پیش‌بینی شده است بیش از 532 تن در هکتار ماهی از این منابع تولید شود.
وی به تولید ماهی از منابع آبی نیمه طبیعی اشاره کرد و گفت: بیش از 9 تن نیز در این بخش پیش‌بینی تولید ماهی صورت گرفته است.
این مسئول تولید ماهیان خاویاری را یادآور شد و تاکید کرد: در این بخش برای شهرستان زنجان تولیدی پیش‌بینی نشده است.
نهاوندی‌پور همچنین به میزان تولید شاه ماهی در شهرستان زنجان اشاره کرد و اذعان داشت: مطابق برنامه‌های توسعه در این بخش پیش‌بینی شده است در سال جاری 11.8تن در هکتار تولید صورت گیرد.
وی بخش شیلات استان را بخشی فعال و دارای عملکرد مناسب عنوان کرد و متذکر شد: استان زنجان در این بخش قابلیت‌های بالایی از خود نشان داده است

دیدگاه خود را بیان کنید