رها سازی 6 میلیون قطعه ماهی سردآبی در زنجان

چهار‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

رها سازی 6 میلیون قطعه ماهی سردآبی در زنجان
صیاد بورانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: فرآیند رها سازی ماهیان پیش بینی می شود تا پایان سال به 9 هزار تن برسد.
وی میزان صادرات انواع ماهیان آبزی طی شش ماهه نخست سالجاری را 400 تن اعلام کردو گفت: این آبزیان به کشور عراق صادر شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده ها نسبت به مدت سال گذشته متاسفانه قیمت غذای ماهیان بالا رفته که این امر مهمترین مشکل فراروی مرکز شیلات است چرا که در سال گذشته قیمت نهاده ها 3 هزار تومان بود که در سالجاری به 4 هزار و 100 تومان رسیده است.
صیاد بورانی در ادامه افزود: استان زنجان در بحث آبزی پروری در چند سال گذشته رشد خوبی داشته چرا که با توجه به برنامه هدفگذاری شده 145درصد در آبزی پروری رشد داشته است.
وی یاد آور شد: در شش ماهه نخست سالجاری مجوز دو هزار تنی واحد پرورش ماهی در استان صادر شده که در این راستا استقبال برای راه اندازی پرورش آبزی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 138 درصد رشد داشته است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: براي تغذيه آبزيان پرورشي موجود در اين استان از سالم ترين غذاها استفاده مي شود.
صیاد بورانی افزود: گوشت ماهيان از پروتئين هاي مفيد و بسيار سالم با ضريب هضمي بالاي ۹۰ درصد بوده که نقش مهمي در تامين سلامت مصرف كننده دارد و همچجنین ماهی دارای انواع ویتامین ها می باشد.
وی تاکید کرد: سرانه مصرف آبزیان در کشورهای مختلف بسیار بالا است چرا که در ژاپن سرانه مصرف ماهی 75 کیلوگرم است و عمر بالای 110 سال دارند

دیدگاه خود را بیان کنید