رهاسازی بیش از یک میلیون بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی بافق

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

رهاسازی بیش از یک میلیون بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی بافق
مبینی در حاشیه بازدید از استخرهای پرورش ماهی شهرستان بافق و صید ماهیان گرمابی در این شهرستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان بچه ماهی رهاسازی شده، در پایان دوره پرورش، بیش از 4 هزار تن ماهی برداشت شود..
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 700 تن ماهی سردابی از استخرهای ذخیره آب و پرورش ماهی استان یزد برداشت می‌شود.
مبینی بیان کرد: هم‌اکنون فصل برداشت ماهیان گرمابی است و در شهرستان بافق نیز گونه جدید ماهی تیلاپیا در حال صید است.
وی خاطرنشان کرد: ماهی تیلاپیا از ماهیانی است که تحقیقات در مورد پرورش و تکثیر آن در بافق انجام شده و از یک سال پیش کار از حالت تحقیقاتی خارج شده و به پرورش این گونه ماهی رسیده است.
مبینی عنوان کرد: هم‌اکنون در استخرهای استان یزد و به طور عمده در استخرهای شهرستان بافق، 250 هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا رها سازی شده است .
رئیس شیلات استان یزد همچنین از پرورش دهندگان ماهی خواست: در زمینه آماده سازی استخرهای خود به روش‌های علمی اقدام کنند و به آن بها دهند.
معاون دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران نیز سرانه مصرف ماهی در کشور را 12 کیلوگرم عنوان کرد و بیان داشت: این سرانه باید به بالای 15 کیلوگرم برسد گرچه در کشورهای پیشرفته نظیر ژاپن، سرانه مصرف ماهی بالای 70 کیلوگرم است .
جمشید سیفی، سرانه اعلام شده مصرف ماهی را مختص استان‌های شمالی و جنوبی دانست و گفت: سرانه مصرف ماهی در آب‌های داخلی زیر پنج کیلوگرم است که امیدواریم با توسعه شیلات در منابع آب داخلی، این سرانه افزایش پیدا کند

دیدگاه خود را بیان کنید