افزایش ۵۹ درصدی استحصال خاویار در گیلان

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

افزایش ۵۹ درصدی استحصال خاویار در گیلان
خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت سعیدی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت صید در اداره کل شیلات گیلان، اظهار کرد: صید ماهیان استخوانی در گیلان با استقبال خوب صیادان آغاز شده است و نسبت به سال گذشته، پنج درصد صید ماهیان استخوانی افزایش داشته است.
وی افزود: بیش از چهار هزار نفر از صیادان مجاز گیلانی صید ماهیان استخوانی دریای خزر را آغاز کرده‌اند.
مدیرکل شیلات گیلان گفت: صید ماهیان استخوانی در غرب گیلان از ابتدای مهر امسال آغاز شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
سعیدی، شرایط مناسب آب‌ و هوایی را یکی از دلایل صید زودرس صیادان بیان کرد و گفت: صید زودرس در غرب گیلان در بازسازی ذخایر ارزشمند ماهیان خاویاری دریای خزر فرصتی مناسب ایجاد می‌کند.
وی شرایط جوی آب و هوا و برودت آب را از جمله موضوعات مختلف در صید ماهیان بیان کرد و افزود: طرح‌های صیادی و صید از برنامه‌های آینده شیلات استان گیلان است.
مدیرکل شیلات گیلان بیان کرد: تعدیل و ساماندهی شرکت‌های تعاونی صیادی پره، از جمله طرح‌های این اداره کل در سطح این استان است.
سعیدی با بیان اینکه مصرف سالانه ماهی در گیلان 14.4 کیلوگرم است، گفت: توسعه آبزی پروری در استان از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به آخرین آمار صید از شروع فصل صید ماهی تاکنون، تصریح کرد: صیادان گیلانی تاکنون 36 هزار و 222 کیلوگرم ماهی صید کرده‌اند.
مدیر‌کل شیلات گیلان گفت: میزان استحصال خاویار از صید ضمنی در شرکت‌های تعاونی استان 6.35 کیلوگرم است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصد افزایش داشته است

دیدگاه خود را بیان کنید