آبزی‌پروران بروجردی آماده باشند

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۷ بازدید
آبزی‌پروران بروجردی آماده باشند

مسئول شیلات بروجرد گفت: با توجه به اخطار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل تمامی پرورش‌دهندگان ماهی شهرستان آمادگی کامل را داشته باشند

غلامحسین اکبری اظهار کرد: با توجه به اخطار هواشناسی مبنی وقوع سیل و شدت آن در دو روز آینده در سطح شهرستان بروجرد، انتظار می‌رود تمامی پرورش‌دهندگان ماهی شهرستان آمادگی کامل را داشته باشند.

وی اضافه کرد: این افراد می‌بایست نسبت به تعمیر و لایروبی استخرهای رسوب‌گیر مزارع پرورش ماهی سردآبی و بیمه کردن مزارع پرورش ماهی و تمدید بموقع آن اقدام کنند.

اکبری ادامه داد: همچنین موتورهای اضطراری و پمپ‌های هواده و برگشت آب بطور هفتگی مورد بازدید قرار بگیرد و از درست کار کردن با آزمایش کردن آن اطمینان حاصل شود.

مسئول شیلات بروجرد ادامه داد: کانال‌های آبگیری و مسیرهای عبور آب بخصوص در محل دریچه‌های ورودی و خروجی نیز بازبینی شده و از مسدود شدن آنها توسط شاخ و برگ گیاهان و رسوبات رودخانه‌ای جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در هنگام سیلاب و گل‌آلودگی منابع آبی ماهیان باید قطع غذا شوند و در صورت بروز تلفات قابل توجه، قبل از جمع‌آوری تلفات در اسرع وقت هماهنگی لازم با کارشناسان بیمه آبزیان و شیلات شهرستان انجام شود.

اکبری تصریح کرد: در زمان بارندگی و احتمال بروز سیلاب مدیر مزرعه در محل حضور داشته باشد تا سریعا تصمیم گیری کند و نسبت به بازدید از صافی‌ها، توری‌ها و لوله‌های آبرسانی مزرعه پرورش ماهی اقدام شود.

مسئول شیلات بروجرد تاکید کرد: همچنین از تشدید عوامل بیماری‌زای دیگر به شدت جلوگیری به عمل آید
منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید