امسال ۱۰ هزار تن میگو در بوشهر تولید می‌شود

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

امسال ۱۰ هزار تن میگو در بوشهر تولید می‌شود
خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی صالح‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت میگو از اراضی پرورشی استان بوشهر اوائل مهرماه آغاز شده است اظهار کرد: تاکنون 650 تن میگو از این اراضی برداشت شده است.
وی با بیان اینکه این میزان میگو از 200 هکتار برداشت شده است افزود: بیشترین میگوی برداشتی با 100 هکتار مربوط به سایت پرورش بویرات دیلم است.
این مقام مسئول پیش بینی کرد تا پایان برداشت میگو از اراضی پرورشی استان بوشهر 10 هزارتن میگو تولید شود.
معاون شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال 3هزار و 100هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است گفت: این اراضی پرورشی در قالب 210 مزرعه است که در آن‌ها 680 میلیون قطعه بچه میگو از اوائل اردیبهشت در آنها ذخیره سازی شد.
صالح‌پور افزود: اراضی پرورشی میگو در 10 سایت دلوار، مند، رود شور، حله و بندرریگ، بردستان، شیف، و بویرات انجام شده است که سایت رودحله بیشترین مزرعه پرورشی به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در برداشت میگو دما هوای مهم است گفت: دمای هوا در برداشت میگو باید قدری بالا باشد تا بتوان میگوهای پرورشی را به تورهای جمع‌آوری میگو هدایت کرد.
معاون شیلات استان بوشهر تصریح کرد: از هر هکتار اراضی پرورشی 3 هزار و 100 کیلوگرم میگو برداشت می‌شود که هر قطعه میگو بین 18 تا 20 گرم وزن دارد.
صالح‌پوربه غذای میگوهای پرورشی هم اشاره کرد و افزود: امسال در 5 ماه پرورش، حدود 14 هزار تن غذای میگو مصرف شده است که بخش عمده‌ای از آن از کارخانه‌های تولید غذای میگوی بوشهر، هرمزگان، شهرکرد، و اصفهان تامین و اندکی هم از کشورهای جنوب شرق آسیا وارد شده است.
وی اضافه کرد: برداشت میگو امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی خواهد داشت بگونه‌ای که از 6 هزار و 750 تن سال گذشته به بیش از 10 هزار تن خواهد رسید

دیدگاه خود را بیان کنید