برداشت 650 تن میگو از اراضی پرورش میگو در بوشهر

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید


خبرگزاری فارس از بوشهر، علی صالح‌پور در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه امسال 3 هزار و 100هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است تصریح کرد: امسال پرورش میگو در 10 سایت پرورشی در شهرها و روستاهای ساحلی استان بوشهردر شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دشتی، تنگستان و دیر انجام شده است که سایت رودحله بیشترین استخر و اراضی پرورشی به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه از هر هکتار اراضی پرورشی بیش از 3 تن میگو برداشت می‌شود افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود 10 هزار تن میگواز این اراضی پرورشی برداشت شود.
معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 65 درصد اراضی پرورش میگوی کشور در استان بوشهر قرار دارد، گفت: با گذشت 27 روز از برداشت، تاکنون 650 تن میگو از 4 سایت در بوشهر، دشتی، دیلم و گناوه برداشت شده است.
صالح‌پور با بیان اینکه اراضی پرورشی در قالب 210 مزرعه پرورشی قرار دارد افزود: برداشت میگو تا اواخر آبان ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود برداشت میگو امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته باشد و از 6 هزار و 750 تن سال گذشته به بیش از 10 هزار تن در سالجاری برسد.
وی تصریح کرد: برای پرورش میگو در استان بوشهر از 26 اردیبهشت، 3 هزار نفر در فعالیت پرورش مشارکت دارند که پس از 5 ماه پرورش اوائل مهرماه فعالیت برداشت از استخرهای پرورشی آغاز کرده‌اند.
وی گفت: در استان بوشهر 3 هزار نفر به طور مستقیم در پرورش میگو و 5 هزار نفر نیز بطور غیرمستقیم در تولید بچه میگو، ذخیره‌سازی، فرآوری و بازاریابی فعالیت می‌کنند.
استان بوشهر با داشتن بیش از 65 درصد از اراضی زیر کشت میگو و 65 درصد تولید میگوی پرورشی کشور به‌عنوان پیشتاز صنعت پرورش میگو در کشور شناخته شده است

دیدگاه خود را بیان کنید