27 طرح شيلاتي در خراسان شمالي اجرا می‌شود

چهار‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

27 طرح شيلاتي در خراسان شمالي اجرا می‌شود
گلداد در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: براي اجراي 27 طرح توسعه شيلات در خراسان شمالي، 20 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات ستاد توسعه بخش كشاورزي، صندوق ملي و كمك هاي فني و اعتباري تخصيص يافت.
وي در ادامه با بيان اين كه در حال حاضر 73 مزرعه پرورش ماهي در خراسان شمالي فعال است، اظهار داشت: از اين تعداد 53 مزرعه سردآبي، 16 مزرعه گرمابي و چهار مزرعه نيز به پرورش ماهيان زينتي اختصاص دارد.
به گفته گلداد در استان 120 نفر به صورت مستقيم در زمينه پرورش ماهي فعاليت مي كنند و خراسان شمالي نيز در زمينه توليد آبزيان در رده بيست و پنجم كشور قرار دارد.
وي اظهار داشت: سال گذشته در مزارع پرورش ماهي گرمابي و سردآبي اين استان هزار و 26 تن انواع ماهي به ارزش 72 ميليارد ريال توليد شد.
گلداد با اشاره به اين كه در نيمه نخست سال جاري 535 تن ماهی گرمابی و سرآبی در 69 مزرعه پرورش ماهی خراسان شمالی تولید شده بود، افزود: بر اساس پيش بيني ها توليد ماهيان سردآبي و گرمابي در استان تا پايان سال جاري به هزار و 200 تن افزايش مي يابد.
به گفته وي در خراسان شمالي پرورش ماهي قزل آلا در مزارع سردآبي بيشترين ميزان توليد را در بر مي گيرد و در مزارع گرمابي نيز آمور، فیتوفاک، کپور معمولی و کپور سرگنده پرورش داده مي شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالي عنوان كرد: در اين استان شهرستان شيروان بيشترين توليد ماهي را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان هاي بجنورد و اسفراين قرار دارند

دیدگاه خود را بیان کنید