رشد ۲۵ درصدی تولید آبزیان پرورشی در مازندران

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۱ بازدید


خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن حبیب نژاد روز چهارشنبه در نشست با آبزی پروران مازندران اظهار کرد: توسعه مکانیزاسیون علاوه بر افزایش تولید، موجب ارتقا کیفیت محصول شده و به دنبال آن ارتقا کیفیت به همراه افزایش تولید توسعه پایدار را به همراه دارد.
وی افزود: افزایش تولید در واحد سطح و ارتقا بهره وری از سیاست های راهبردی شیلات مازندران است.
مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه تاکنون حدود 95 درصد از مزارع سردآبی، 50 درصد از مزارع گرمابی و 100 درصد از مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان، مجهز به تجهیزات آبزی پروری است گفت: مدیریت علمی و کارآمد، بهره گیری از پتانسیل و امکانات موجود افزایش تولید و ارتقا بهره وری را به همراه دارد.
حبیب نژاد عنوان کرد: طبق بررسی به عمل آمده، حدود 4300 دستگاه هوادهی، 59 دستگاه درام فیلتر، 60 متر مربع مدیا در سطح شش مزرعه، دو دستگاه مولد اکسیژن خالص، 24 دستگاه خروجی دوگانه،41 دستگاه ازون در سطح مزارع پرورش ماهی استان نصب و در حال بهره برداری است.
وی با اشاره به اینکه مکانیزاسیون در صنعت آبزی پروری عبارت از : فرآیند تغییرات کیفی در واحدهای تولید آبزیان با استفاده از ادوات، تجهیزات و فناوری پیشرفته در راستای ارتقا بهره وری است، به نقش مکانیزاسیون در آبزی پروری اشاره کرد.
حبیب نژاد گفت: توسعه مکانیزاسیون علاوه بر افزایش تولید، موجب ارتقا کیفیت محصول شده و به دنبال آن ارتقا کیفیت به همراه افزایش تولید توسعه پایدار را به همراه دارد.
این مسئول با بیان اینکه تجهیزات آبزی پروری نقش بسزایی در بهبود کیفیت آب دارد، تصریح کرد: همواره محیط اکوسیستم آبی با ایجاد شرایط مطلوب فیزیکی و شیمیایی برای رشد بهتر ماهی مناسب است.
مدیرکل شیلات مازندران اضافه کرد: تجهیزات مورد استفاده در مزارع پرورش ماهی مازندران نقش بسزایی در افزایش تولید داشته است

دیدگاه خود را بیان کنید