لزوم تدبیر کشاورزان قبل از سیلابی شدن مزارع شيلات کرمانشاه

شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
لزوم تدبیر کشاورزان قبل از سیلابی شدن مزارع شيلات کرمانشاه

معاون اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به چند توصیه‌ به کشاورزان با وجود بارندگی‌ها در استان، گفت: کشاورزان در صورت سیلابی شدن مزارع شيلات باید سریعا تدبیر کنند و بازبینی مزارع مرتفع و ماشین‌آلات کشاورزی را در نظر بگیرند

علی محمد زورآوند در کرمانشاه، ضمن اشاره به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان، اظهار داشت: با توجه به بارش‌های سال‌جاری و عبور سامانه بارشی این توصیه‌ها با توجه به داده‌های ایستگاه هواشناسی از امروز تا 26 فرودوین کاربرد دارد.

معاون اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با تاکید بر تداوم مبارزه کشاورزان با جوندگان در تمام نقاط استان باتوجه به وقت باقیمانده، تصریح کرد: به کارشناسان توصیه می‌شود، ضمن بازدید از اماکن زمستان گذران شناخته شده سن گندم، مبادرت به تنظیم گزارش از وضعیت آفت کرده و نتیجه را برای اتخاذ تصمیم لازم ارائه کنند.

این مسؤول با بیان اینکه سرویس‌ها و بازبینی‌های لازم برای ماشین‌آلات کشاورزی ضرروت دارد، ادامه داد: دنباله بند‌های آن نظیر سم پاش‌ها به‌منظور آمادگی برای مبارزه با علف‌های هرز پس از عبور سامانه بارشی در نقاط معتدل توصیه می‌شود، همچنین مبارزه با علف‌های هرز مزارع نخود، گندم و جو پاییزه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در مزارع کلزا باید تمهیدات لازم برای مبارزه با شته‌ها و گرده خوارها اعمال شود، تاکید کرد: گلخانه‌داران باید به منظور ممانعت از ورود حشرات ریز نسبت به نصب توری و محافظ گلخانه‌ها تلاش کنند.

معاون اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد‌: به وی‍ژه در گلخانه‌های تولید توت فرنگی کاربرد ترکیبات غیر شیمیایی با هدف کنترل خسارت کنه‌های تارتن پیشنهاد می‌شود.

زورآوند با توصیه اکید بر بازبینی مزارع گندم و جو در حاشیه ارتفاعات با هدف اطلاع از ریزش سن مضر غلات استان، بیان کرد: کشاورزان باید در صورت ملاحظه آفت، مراتب را سریعاً به مراکز خدمات اعلام کنند و در نقاط گرم مبارزه با حشرات توصیه می‌شود.

این مسؤول اظهار داشت:‌ به دلیل وقوع بارندگی‌های فصلی و احتمال سیلابی شدن منابع تامین آب مزارع شیلات توصیه می‌کنیم در مزارع پرورش ماهی سرد آبی پاکسازی ورودی‌های این واحدهای تولیدی در دستور کار قرار بگیرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید