عملیات ساخت بدنه سد لاستیکی پهلوان بست لنگرود آغاز شد

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

عملیات ساخت بدنه سد لاستیکی پهلوان بست لنگرود آغاز شد
خبرنگار مهر، سیف الله آقابیگی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از این پروژه افزود: همه ساله در فصول کشاورزی با کاهش آبدهی رودخانه شلمانرود و پائین آمدن سطح آب این رودخانه و نیز پیشروی آب دریای خزر به سمت بالادست و تداخل آب شور دریا با آب رودخانه، مشکلاتی را برای شالیکاران منطقه ایجاد می کند که با ساخت سد لاستیکی پهلوان بست ضمن جلوگیری از این پدیده، جریان بهنگام آب مورد نیاز شالیکاران نیز فراهم می شود.
وی اظهارداشت: برای ساخت کانال انحراف آب سد لاستیکی پهلوان بست و آغاز ساخت سازه اصلی بدنه سد افزون بر 52 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و 24 هزار متر مکعب خاکریزی انجام شد و بیش از هشت هزار و 500 مترمکعب سنگ لاشه نیز برای تثبیت جداره شیبدار کانال مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیر عامل آب منطقه ای گیلان گفت: با ساخت سد لاستیکی پهلوان بست با 69 متر طول تاج، سه متر ارتفاع و حجم مخزن 450 هزار متر مکعب و قابلیت تنظیم سالیانه آب به میزان 7/1 میلیون مترمکعب افزون بر 600 هکتار از اراضی شالیکاری منطقه کومله شهرستان لنگرود از آب مطمئن کشاورزی برخودار خواهد شد.
وی افزود: همچنین به دلیل موقعیت منحصربفرد محل اجرا سد از لحاظ گردشگری نیز تحول و توسعه اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت.
آقابیگی اذعان داشت: برآورد اولیه هزینه اجرای این پروژه 36 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات آب منطقه ای گیلان تامین می شود

دیدگاه خود را بیان کنید