اداره شیلات شهرستان دزفول افتتاح شد

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
اداره شیلات شهرستان دزفول افتتاح شد

با افتتاح اداره شیلات دزفول این شهرستان برای نخستین بار دارای متولی مستقل در زمینه امور شیلات و آبزیان شد.

مدیر کل شیلات خوزستان روز سه شنبه در آیین افتتاح اداره شیلات دزفول با تشریح ظرفیت های این شهرستان در زمینه تولید آبزیان گفت:نیروی انسانی ماهر در کنار ظرفیت های خدادادی از جمله پتانسیل هایی است که دزفول را در بسیاری از بخش ها شاخص کرده است.

نبی الله خون میرزایی با بیان اینکه ظرفیت های شهرستان دزفول در حوزه شیلات با وجود پتانسیل فراوان مغفول مانده است گفت: در صورتیکه بستر مناسب برای پرورش آبزیان در دزفول فراهم شود شاهد توسعه و پیشرفت روز افزون این شهرستان در حوزه شیلات خواهیم بود.
وی ضمن تقدیر از همکاری اداره کل دامپزشکی جهت تامین مکان موقت جهت راه اندازی اداره شیلات دزفول در محل اداره دامپزشکی این شهرستان اظهار کرد:در گام بعدی یک تیم پشتیبانی قوی نیز در اداره کل شیلات برای حمایت از این اداره تازه تاسیس بکار گرفته می شوند تا بستر فنی توسعه شیلات در این شهرستان فراهم شود.
خون میرزایی با اشاره به اینکه سند توسعه شیلات استان خوزستان اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل خواهد شد گفت:در شهرستان دزفول نیز مطالعات جامعی در این زمینه انجام می شود تا از مزیت های نسبی شهرستان دزفول در زمینه پرورش آبزیان بهتر استفاده شود.
مدیر کل شیلات خوزستان ضمن تاکید بر همکاری وزارت جهاد کشاورزی ،آب وبرق خوزستان همچنین محیط زیست در توسعه شیلات استان خوزستان گفت:شیلات خود را متعهد به الزامات زیست محیطی و آب و برق می داند.
فرماندار ویژه دزفول نیز در این آیین گفت:دزفول ظرفیت فراوانی در تولید آبزیان دارد که این ظرفیت باید با همکاری ادارات مختلف بویژه محیط زیست توسعه یابد.
حبیب اله آصفی افزود:ظرفیت توسعه در شهرستان دزفول نیز وجود دارد که باید ادارات با همکاری هم زمینه توسعه را فراهم کنند زیرا عدم همکاری ادارات تنها مردم را متضرر خواهد کرد.
وی افزود:سیاست های غلط گذشته موجب حجم انبوه بیکاران در دزفول شده است که باید با استفاده از ظرفیت های موجود زمینه اشتغال جوانان منطقه را فراهم کرد.
فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه دزفول با وجود دریاچه دز فرصت طلایی برای توسعه شیلات دارد ابراز امیدواری کرد با راه اندازی اداره شیلات در این شهرستان در آینده نزدیک شاهد توسعه و پیشرفت در این بخش باشیم.
علی کرمی معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:به همت هشت پرورش دهنده شیلات در دزفول از سطح 322 هکتار مزرعه یکهزار و 288 تن آبزیان برداشت می شود.
وی با بیان اینکه دزفول توان تولید آبزیان بیشتری را نیز دارد افزود:از ادارات انتظار می رود با صدور مجوز برای حوضچه های غیر مجاز شد زمینه افزایش تولید آبزیان در این شهرستان فراهم کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز تاسیس اداره شیلات را از دغدغه های زیست محیطی این شهرستان دانست و گفت:فعالیت های شیلات دوستدار محیط زیست می باشند.
فرهاد قلی نژاد افزود:با توجه به خسارت وارده به محیط زیست از سوی حوضچه های پرورش ماهی لذا در شورای کارون مقرر شد مجوز طرح های پرورش ماهی با سخت گیری بیشتری صادر شود که این سخت گیری راهکار مناسبی نیست چرا که صدور مجوز باید با توجه به خروجی استاندارد شیلات بلامانع باشد.
در این آیین امان الله باقریان کارشناس مسوول پرورش ماهیان خاویاری به عنوان نخستین رییس اداره شیلات دزفول معرفی شد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید