همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
(ایسنا)، منطقهی خلیجفارس، «عبدالمجید مقصودی» با اشاره به این قبیل تغییرات از سوی مالکان شناورهای صیادی برخی مناطق طی چند سال گذشته، گفت: این صیادان بدون هماهنگی با دستگاههای مرتبط از جمله سازمان بنادر و دریانوردی و شیلات این تغییرات را انجام دادند که در نهایت قوانین و مقررات دریایی مانع از فعالیتهای آنها در دریا شده است
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: تغییر و ارتقای غیرکارشناسی که گاهی از سوی صیادان بر روی شناورهای صیادی انجام میشود برخلاف قوانین و مقررات است و امکان فعالیت دریانوردی و صیادی قانونی را از آنها سلب میکند
وی در راستای هرچه بهتر روشن شدن این مهم افزود: همانگونه که در خشکی بهطور مثال اگر مالک یک خودرو تغییراتی در اندازه و بدنهی خودروی خود بهوجود آورد مراجع ذیصلاح (راهنمایی و رانندگی) با وی بهعنوان متخلف برخورد و خودروی او را توقیف میکند در دریا نیز چنانچه مالک شناوری بدون مجوز و هماهنگی تغییر اندازه و کلاس شناور ایجاد کند دستگاههای مرتبط بهویژه سازمان بنادر و دریانودری بهعنوان متولی اجرای قوانین دریانوردی کشور مانع از فعالیت آن شناور میشود.
مقصودی افزود: تغییراتی که در شناورهای صیادی بدون هماهنگی اعمال میشود علاوه بر مغایر بودن با قوانین و مقررات وضع شده است سبب بروز مشکلات در تردد ایمن نیز میشود چون ممکن است شناوری خودسرانه از کلاس قایق(طول کمتر از 12 متر) به شناور کلاس لنج(طول بیش از 12 متر)تغییر کرده باشد که در این حالت ممکن است از سوی مراجع ذیربط در هنگام ساماندهی، تردد و یا بروز حوادث این شناور بهعنوان لنج گزارش شود اما در بانکهای اطلاعاتی مرتبط سازمانها شناور یاد شده قایق ثبت شده باشد و علاوه بر بهاشتباه انداختن گزارشها بهعنوان جعلی بودن هویت مشکلات بعدی را بهدنبال دارد.
وی همچنین گفت: هر تغییر در اندازه و ساختار شناورها باید با هماهنگی ادارت مرتبط یعنی سازمان بنادر و دریانوردی و.. انجام شود چون شاید صیادی با افزایش اندازهی شناور خود در یک منطقه به بستر و آبزیان آن منطقه صدمه بزند و اصلاً آن منطقه پتانسیل لازم برای شناوری با سایز بزرگ را از نظر زیست محیطی و منابع آبزیان نداشته باشد.
سرپرست معاونت صید و بنادر صیادی شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: تمدید و صدور مجوز صید برای شناورهای صیادی از سوی شیلات مستلزم گرفتن تاییدیه و پراونههای لازم از سازمان بنادر و دریانوردی است و تایید شناورهای صیادی برای اخذ مجوز صید از سوی شیلات کافی نیست