فعالیت 30 فروند لنج غیرمجاز در آب‌های سیریک

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

فعالیت 30 فروند لنج غیرمجاز در آب‌های سیریک
خبرگزاری فارس از سیریک، احمد محمدی ظهر امروز در جمع صیادان منطقه بیابان بخش مرکزی سیریک اظهار داشت: متاسفانه این 30 فروند لنج که هیچ کدام از آنها بومی نیستند علی‌رغم همه تلاش‌ها با مسئولان شیلات هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است و همچنان آنها مشغول صید غیر مجاز هستند.
وی افزود: جای بسی سوال و تاسف است که مسئولان شیلات استان بدون توجه به منابع آبزیان و صیادان شهرستان اجازه ورود غیر قانونی به افراد غیر بومی می‌دهند که بدون هیچ‌گونه مجوزی و کار کارشناسی و با استفاده از تورهای ممنوعه تورهای ترال و تور کف‌رو بصورت شبانه‌روزی مشغول صید آبزیان ریز و درشت به هنگام تخم‌ریزی هستند.
محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم همه تلاش صیادان، تعاونی صیادان و شیلات شهرستان برای خارج کردن آنها از منطقه هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.
وی اظهار داشت: بعد از گذشت بیش از پنج سال از شهرستان شدن سیریک متاسفانه هنور به لحاظ چارت اداری و نیروی انسانی و امکانات اداری شیلات شهرستان اصلا قادر به پاسخگویی به مشکلات و توان رسیدگی به امورات صیادان و برنامه‌ریزی برای آینده این قشر زحمتکش را ندارد.
رئیس شورای شهرستان و بخش مرکزی سیریک تصریح کرد: هر باری که صیادان و تعاونی صیادان خواستار صحبت و گفتگو با لنج‌های غیرمجاز شدند متاسفانه به محض نزدیکی قایق‌ها با لنج آنها با ابزاری مانند لیزر، سنگ و نارنجک‌های آتش‌زا به صیادان حمله‌ور شدند.
محمدی اضافه کرد: نقش شیلات در تامین مواد غذایی با ارزش در جامعه و حصول منابع ارزی و درآمد ملی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و صنعت شیلات می‌تواند نقش بسیار مهمی در درآمدزایی، اشتغالزایی و تامین نیازهای پروتئینی مردم با رعایت اصول و حفظ منابع آبزی دریایی و معیشت صیادان داشته باشد.
وی بر لزوم رفع هر چه سریعتر مشکلات صیادان شهرستان سیریک بویژه حوزه تالاب بین‌المللی آذینی تأکید کرد و اظهار داشت : غنی‌سازی منابع دریایی و حفاظت از آبزیان و صیدگاه‌ها از ضروریات شیلات برای حمایت از صیادان و منابع دریایی است
شهرستان سیریک دارای 105 فروند لنج صیادی و بیش از 328 فروند قایق صیادی مجوزدار است که بیش از 4 هزار نفر بصورت مستقیم و 10 هزار نفر بصورت غیر مستقیم مشغول امرار و معاش هستند

دیدگاه خود را بیان کنید