چابهار به چرخه توليد ميگوي کشور بازگشت

شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

چابهار به چرخه توليد ميگوي کشور بازگشت
پس از وقفه چهار ساله در تولید میگوی پرورشی چابهار به دلیل شیوع بیماری، امسال 200 تن میگو از مزارع چابهار برداشت شد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار گفت : چهار سال متوالی بود که به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی چابهار امکان پرورش میگو از بین رفته بود و پرورش دهندگان هر ساله با تولید صفر متضرر می شدند.
سید وحید حاج سید جوادی اظهار داشت: برداشت میگو از مزارع در حال انجام است و تا هفته آینده به اتمام خواهد رسید
حاج سید جوادی گفت : میگوهای پرورشی تولید شده 12 تا 25 گرم وزن دارد و امیدواریم مسئولان توجه ویژه ای به پرورش دهندگانی که در نقطه صفر مرزی مشغول به کار هستند داشته باشند تا با آسودگی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.
حاج سید جوادی ادامه داد: امسال در مجموع 170 هکتار از مزارع میگوی پرورشی در چابهار زیر کشت رفت.
وی تصریح کرد: شرایط اقلیم در چابهار به گونه ای است که
از اواسط مرداد ماه ویروس بیماری لکه سفید در مزارع مشاهده می شود.
به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار ، با تغییرات دمای آب این ویروس رشد می کند.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که گفته می شود این ویروس در آبهای منطقه وجود دارد، سازمان شیلات و دامپزشکی هنوز موفق به کنترل آن نشده است.
حاج سید جوادی تصریح کرد: امسال نیز این ویروس از اواسط مرداد در بیش از 40 هکتار از مزارع چابهار شیوع پیدا کرد.

این مقام مسئول در هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار گفت : امسال توانستیم با کنترل دمای آب تا حدودی از رشد بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار، تاکید کرد:یکی دیگر از مشکلات مزارع پرورشی چابهار این است که شبکه های برق رسانی به این مزارع دچار فرسودگی شده و نیاز مبرم به تعویض دارد.
حاج سید جوادی تاکید کرد: همچنین امیدواریم با تدابیری که از سوی سازمان دامپزشکی کشور و سازمان شیلات ایران اندیشیده می شود در سال آینده بتوانیم کنترل بیشتری روی ویروس بیماری لکه سفید داشته باشیم.
به گفته این مقام مسئول در انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار در صورت حمایت مسئولین چابهار توانایی تبدیل شدن به قطب تولید میگوی پرورشی کشور را دارد
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید