صیادی در ردیف مشاغل سخت قرار گیرد

یک‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

صیادی در ردیف مشاغل سخت قرار گیرد
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: 25 درصد صیادان کشور در استان بوشهر هستند
رضا عوض پور شنبه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر به برخی از ظرفیت‌های استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف است که در بخش تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر دارای هفت میلیون تن ظرفیت است
وی به وجود چهار هزار و 500 واحد تعاونی در استان بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 90 درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش این تعاونی‌ها هستند و 160 تشکل کارگری در استان بوشهر داریم.

18 هزار کارگاه در سطح استان بوشهر فعال هستند

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه 80 درصد از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: 18 هزار کارگاه در سطح استان بوشهر فعال هستند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور نسبت مستمری‌بگیران بازنشستگی به تعداد افراد بیمه شده یک به شش است، خاطرنشان ساخت: نسبت مستمری‌بگیران بازنشستگی به تعداد افراد بیمه شده تامین اجتماعی در استان بوشهر یک به 19 است و شایسته است که استان بوشهر مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

صیادی در ردیف مشاغل سخت قرار گیرد

عوض‌پور افزود: استان بوشهر در بخش‌های نفت و گاز و پتروشیمی و کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود تا شاهد توسعه هر چه بیشتر کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد صیادان کشور در استان بوشهر هستند و به همین نسبت نیز در استان صید آبزیان را داریم، گفت: 70 درصد میگوی پرورشی و 15 درصد خرمای کشور در بوشهر تولید می‌شود و 36 درصد از کشت خارج فصل کشور نیز در استان بوشهر صورت می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر 25 هزار صیاد داریم و 100 هزار نفر از طریق صیادی ارتزاق می‌کنند که یکی از خواسته‌های اساسی این صیادان این است که صیادی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور قرار بگیرد
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید