سند آبزی پروری مازندران تدوین شود

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۸ بازدید

سند آبزی پروری مازندران تدوین شود
خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یکروزه به غرب استان و در افتتاح مرکز پروژه ماهیان خاویاری در قفس افزود: استان مازندران، پتانسیل بالایی در توسعه صنعت آبزی پروری دارد که باید از این قابلیتها با تدوین برنامه و سند توسعه آبزی پروری استفاده شود.
وی از فعالات حوزه شیلات خواست تا برنامه های مدون و منطقی برای افزایش تولیدات شیلاتی و استفاده بهینه از دریا ارائه دهند.
استاندار مازندران حمایت از تولیدات غیر نفتی را ضروری برشمرد و با تاکید بر کاهش وابستگی به اقتصادی نفتی بیان داشت: باید از استعدادها و امکانات موجود در کشور برای توسعه بهره بریم.
فلاح جلودار بیکاری و اشتغال جوانان را از مهمترین مشکلات فراروی استان بیان کرد و گفت: باستفاده از ظرفیتهای شیلاتی و دریا می تواند در کاهش این معصل موثر باشد.
استاندار مازندران، توجه عادلانه به مناطق مختلف استان از غرب استان را از اولویتهای کاری بیان کرد و گفت: به همه مناطق استان توجه یکسانی داریم و برای رفع مشکلات اداری غرب استان، به مدیران محلی، اختیارات لازم داده شده است.
سمامی مدیر پروژه ماهیان خاویاری در قفس دیایی نیز با بیان اینکه برای اجرای این طرح 700 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است، گفت: 500 میلیون تومان از این اعتباری، تسهیلات بوده است.
وی ظرفیت این طرح را 200 تن بیان کرد و گفت: این پروژه در فاصله 3 کیلومتری از ساحل و در عمق 30 متری فعالیت خود را آغاز کرد و ساخت قفس آن نیز از سوی پیمانکاران چینی انجام شده است

دیدگاه خود را بیان کنید