تولید آبزیان در زنجان افزایش یافت

چهار‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
تولید آبزیان در زنجان افزایش یافت
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: نسبت به هدفگذاری مشخص شده تولید آبزی در استان زنجان 170 درصد رشد داشته است.
محمود صیاد بورانی افزود: از اول سال جاری تا پایان مردادماه 6 میلیون قطعه به ماهی گرمابی و سردآبی در مزارع آبزی پروری استان زنجان تولید شده است.
وی اظهار داشت: مرکز شیلات استان زنجان در بین مراکز رتبه خوبی را در تولید آبزی دارد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، با اشاره به اینکه ایجاد استخرهای پرورش ماهی در زنجان روند صعودی دارد گفت: طی سالجاری توسعه استخرهای پرورش ماهی به عنوان اولویت اساسی شیلات استان زنجان است.

صیاد بورانی تاکید کرد: استان زنجان دارای قابلیت منحصربفرد در زمینه آبزی پروری است.

وی در ادامه ، به برنامه های سالجاری مرکز شیلات استان زنجان اشاره کردو افزود: پرورش ماهی کپور معمولی به صورت تک گونه‌ای در استخرهای بتونی دو منظوره کشاورزی در دستور کار است.

صیاد بورانی یادآورشد: در سال جدید درصدد این هستیم که پرورش ماهی کپور معمولی را برای چاه‌هایی که در طول روز حداقل دو ساعت آب دارند اجرا کنیم.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: امسال با اجرای این کار تلاش می کنیم که تولید آبزی پروری در استان افزایش پیدا کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در 4 مزرعه آبزی پروری استان در حال اجرا است و با اطلاع رسانی به مردم تعداد این مزارع افزایش می یابد.

صیادبورانی گفت: تامین ماهی سالم و ارگانیک از سیاست های شیلات استان بوده که تامین بچه ماهی سالم و بهداشتی به منظور جلوگیری از خوراندن آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: باوجود تنوع آب و هوايی، وجود منابع آبی مستعد، مطالعه پتانسيل های آبزی پروری استان، زنجان توليد انواع آبزيان با امكانات موجود را دارد و بیش از این هم تولید آبزی در استان در سالجاری رشد خواهد کرد.

صیاد بورانی به سرانه مصرف ماهی در استان زنجان اشاره کردو گفت: از ابتدای فعالیت شیلات استان سرانه مصرف ماهی در سال 75 ، 250 گرم بود که در سال 92 به 7 کیلو گرم رسیده است.

وی گفت: درصدد هستیم سرانه مصرف ماهی در استان را در سالجاری به 7,4 کیلو گرم برسانیم
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید