روند صید بی‌رویه پرندگان مهاجر متولی ندارد

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
روند صید بی‌رویه پرندگان مهاجر متولی ندارد

نماینده شورای شبکه مردم نهاد مازندران با اشاره به اینکه روند صید بی‌رویه پرندگان مهاجر متولی ندارد، گفت: امروزه صید سنتی کم رنگ شده و روش‌های غیرمجاز در صید پرندگان بکار برده می‌شود

داریوش عبادی در نشست مطبوعاتی نه به کشتار پرندگان مهاجر با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بنیاد حریری اظهار کرد: داشتن دغدغه برای حفظ گونه‌های در حال انقراض نگاه درستی نیست و باید به همه گونه‌ها توجه کرد.

وی از وجود 800 تالاب و آب‌بندان در مازندران خبر داد و افزود: پرندگان مهاجر در این تالاب‌ها کشتار بی‌رحمانه می‌شوند تا جایی که امروزه صید این پرندگان یک کار تفریحی شده و سودجویان در پی کسب منفعت اقتصادی هستند.

نماینده شورای شبکه مردم نهاد مازندران با اشاره به اینکه تاکنون مسؤولان قادر به کنترل این شکار و صید بی‌رویه نشدند، تصریح کرد: میزان پروانه شکار بدون مدیریت صادر می‌شود، امروزه صید سنتی کم رنگ شده و روش‌های غیرمجاز در صید پرندگان بکار برده می‌شود.

در این همایش سازمان‌های مردم نهاد همچنین مالکیت بر عرصه، عرف منطقه و موضوع معیشت را سه بهانه برای صید پرندگان به‌ویژه در فریدونکنار مطرح کردند و 90 درصد صید در شب دام‌ها را صید تفریحی برشمردند.

ضعف سیستم، ترس از شورش صیادان منطقه، وجود قوانین ناکارآمد، عدم برخورد جدی با فروشندگان پرندگان و اجرا طرح قرق شکنی از دیگر عواملی بود که برای افزایش کشتار پرندگان مهاجر در این جلسه مطرح شد که اگر راهکار اساسی از سوی متولیان امر در این خصوص اجرایی نشود ایران به عنوان پزرگترین رکورددار کشتار پرندگان جهان مطرح خواهد شد.

به گزارش فارس، نمایندگان سازمان‌ها مردم نهاد سبزچیا کردستان که برنده ملی محیط زیست ایران هستند در اعتراض به کشتار پرندگان مهاجر با دوچرخه این مسیر طولانی را طی کردند تا سفیران حمایت از این پرندگان باشند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید