مولد سازی ماهی آزاد دریای خزر در زنجان

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

مولد سازی ماهی آزاد دریای خزر در زنجان
با کسب موفقیت آبزی پروران زنجان در زمینه مولد سازی ماهی آزاد دریای خزر ، یگ گام برای جلوگیری از واردات تخم چشم زده برداشته شد.
مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان ،استحصال بچه ماهی ها در مزرعه آبزی پروری روستای ˈقره گلˈ شهرستان ماهنشان از توابع استان زنجان انجام می شود .
بورانی افزود: تخم ریزی ماهیان سالی یک بار و آن هم در فصل پاییز انجام می شود و چنانچه سیستم های نوری در مزارع مذکور طراحی شود تخم ریزی دو بار در سال نیز انجام پذیر است .

وی ادامه داد:برای تبدیل تخم چشم زده به بچه ماهی به تجهیزاتی از قبیل انکوباتورˈ ترافˈ نیاز است که امکانات مذکور برای این کار در استان زنجان وجود داردو به ازای هر یک هزار عدد تخم ماهی در دمای هشت تا 10 درجه سانتیگراد حدود نیم لیتر در دقیقه آب مورد نیاز است که این استان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صدد افزایش تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات است.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان اضافه کرد :از بین هفت هزار قطعه ماهی آزاد دریای خزر رهاسازی شده، یک هزار و 600 قطعه انتخاب و برای استحصال تخم و بچه ماهی از سایر ماهیان جدا شدند.

بورانی تصریح کرد :پیش بینی می شود امسال استحصال بچه ماهی از بین مولدین انجام شده و واردات تخم چشم زده ماهیان سردآبی به این استان کاهش یابد .

وی خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه از یکهزار و 600 قطعه ماهی انتخاب شده، 800 قطعه ماهی نر و 800 قطعه دیگر نیز ماده است پیش بینی می گردد از این تعداد مولدین، 250 هزار قطعه بچه ماهی استحصال شود
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید