9500 تن آبزنی در زنجان تولید شد

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

9500 تن آبزنی در زنجان تولید شد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از تولید 9 هزار و 500 تن انواع آبزنی در زنجان خبرداد.
محمود صیاد بورانی افزود: این مرکز در راستای ارتقای کیفیت محصولات خود به بحث آموزش کشاورزان توجه ویژه دارد.
وی اظهار داشت: این مرکز هر ماه برای کشاورزان دوره های آموزشی برگزار می کند و استقبال بسیار خوب است و در پنج ماهه سالجاری 3 هزار نفر تحت آموزش این مرکز قرار گرفته اند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: سال گذشته 9 هزار و 500 تن آبزی در استان زنجان تولید شد که از این میزان سه هزار و 500 تن به کشورها سلیمانیه عراق و استانهای همجوار تهران و گیلان صادر شد.

صیاد بورانی تاکید کرد: برای اولین بار ماهی کپور معمولی در استان زنجان تولید می شود قبلا از استان گیلان این ماهی به استان وارد می شد.

وی در ادامه یاد آورشد: بچه ماهی کپور معمولی به صورت آزمایشی در پنج استخر ذخیره آب کشاورزی در استان زنجان رها سازی شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: ماهی کپور جزو ماهیان گرم آبی بوده و نسبت به ماهی قزل آلا به اکسیژن کمتری نیاز دارد.

صیاد بورانی به مهمترین ویژگی ماهی کپور معمولی اشاره کرد و افزود: این گونه ماهی در انتخاب غذا سخت گیر نیست و از مازاد میوه و تره و بار برای تغذیه آن استفاده می شود.

وی یاد آورشد: در این میان در شهرستانهای ماهنشان ، طارم،خدابنده و چاه های آبی در شهرستان های ابهر و خرمدره که شرایط لازم را دارند شامل پرورش ماهی کپور معمولی می باشند
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید