پیش بینی تولید ۱۰ هزار تن انواع آبزی در استان زنجان

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
پیش بینی تولید ۱۰ هزار تن انواع آبزی در استان زنجان
رئیس جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن انواع آبزی در استان تولید می‌شود٬ گفت: تولید انواع آبزی در استان زنجان تا ۱۰ هزار تن پیش‌بینی شده است.
محمدرضا نهاوندی‌پور با بیان اینکه در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها به بهره‌برداران پرداخت شده است٬ اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شد.
وی عنوان کرد: امسال بانک کشاورزی تعهد کرده است که از محل منابع داخلی بانک‌ها که عمدتا به صورت سرمایه در گردش است به صورت تسهیلات سلف در اختیار کشاورزان قرار ‌دهد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه آبیاری تحت فشار یکی از رسالت‌های این سازمان است، ابراز کرد: طبق برنامه پنجم توسعه همه ساله باید ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شد که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات این مهم به صورت کامل محقق نشد.

وی با اشاره به توزیع ماشین‌های نیرو محرکه و توسعه ضریب مکانیزاسیون در استان بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۳۵۰ دستگاه با اعتبارات دولتی که تسهیلاتش ابلاغ شده است به ۱۵ هزار و ۳۵۰ دستگاه موجود اضافه شود.

نهاوندی‌پور به تعداد دامداری‌های کوچک و نیمه صنعتی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۲۶۳ واحد در استان راه اندازی شود که در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۳ واحد نیمه صنعتی دامداری در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به تعداد واحدهای پرورش طیور صنعتی استان گفت: در حال حاضر ۲۰۵ واحد پرورش طیور صنعتی در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: در ابتدای سال پیش بینی می‌کردیم که تا پایان سال ۱۵ باب مرغداری صنعتی در استان راه‌اندازی ‌شود که از این تعداد واحدهای مرغداری پیش‌بینی شده در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ واحد صنعتی مرغداری به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن انواع آبزیان در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده است که تا پایان امسال این رقم را تا ۱۰ هزار تن افزایش دهیم که تا‌کنون ۹ هزار و ۴۵۰ تن انواع آبزی در استان تولید شده و نشان می‌دهد که ظرفیت تولید آبزی در استان قابل ارتقا است.
منبع:خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید