صید بیش از 2هزار تن ماهی كیلكا در مازندران

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

صید بیش از 2هزار تن ماهی كیلكا در مازندران
میزان صید ماهیان کیلکا در مرداد ماه سال جاری 2 هزار و 607 تن بوده است که این میزان تولید، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 95 تن افزایش داشته است.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه میزان صید ماهیان کیلکا در مرداد ماه سال جاری 2 هزار و 607 تن بوده است، گفت: این میزان تولید، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 95 تن افزایش داشته است.
حسن حبیب نژاد با اشاره به فعالیت 44 فروند شناور صیادی، طی 760 شب دریاروی در مرداد ماه، افزود: 2 هزار و 471 تن از این ماهیان به مصرف پودری و 136 تن آن به مصرف انسانی رسیده است.
حبیب نژاد، سرانه صید هر شناور را 59 تن برشمرد و افزود: میزان صید تجمعی از ابتدای سال تا کنون3 هزار و 754 تن بوده است که 3 هزار و 356 تن از این ماهیان در بندر بابلسر و مابقی در بندرامیر آباد صید شده است و نسبت به سال گذشته 47 درصد رشد داشته است.
گفتنی است؛ ماهی کیلکا یکی از مهم ترین انواع ماهی های اختصاصی دریای مازندران می باشد.
ماهی کیلکا با جثه ی بسیار کوچک سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است. کنسرو ماهی استخوان دار مانند کیلکا منابع عالی کلسیم و فسفر می باشد، زیرا این گونه ماهی ها همراه استخوان کنسرو شده صرف می شوند. میزان ویتامین B ماهی کیلکا نسبتاً زیاد است و گوشت ماهی های دریا منبع خوب و مهمی از نظر مواد معدنی و ید محسوب می شوند
منبع : خبرگزاری ایلنا

دیدگاه خود را بیان کنید