تولید سالانه ۶۰۰تن آبزیان پرورشی در کمیجان

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

تولید سالانه ۶۰۰تن آبزیان پرورشی در کمیجان
مدیرجهادکشاورزی شهرستان کمیجان گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه آبزیان پرورشی در شهرستان کمیجان به ۶۰۰تن رسیده است
سیداسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت این شهرستان در تولید آبزیان اظهار کرد: بطور کلی 32 واحد پرورش آبزیان در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد، 28 واحد در سال گذشته فعال بود.
وی افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 200 هزار قطعه بچه ماهی در واحدهای آبزی‌پروری رهاسازی شد که تولید آبزیان پرورشی در این استخرها بیش از 400تن بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان تصریح کرد: در سال گذشته 6هزار و 160 میلیون ریال تسهیلات پرورشی از محل اعتبارات طرح توسعه به متقاضیان آبزی‌پروری پرداخت شده است.
موسوی با اشاره به پرداخت بیش از 2هزار و 500 میلیون ریال وام‌های اقتصاد مقاومتی از طریق بسیج سازندگی به متقاضیان، گفت: 60میلیارد ریال تسهیلات جهت تجهیزات نوین آبزی‌پروری، تأمین بچه ماهی، غذا و راه‌اندازی مراکز پرورش ماهیان زینتی مورد نیاز است.
وی افزود: تشکیل تعاونی آبزی‌پروران، ایجاد مراکز پرورش ماهیان زینتی در سطح شهر و روستا به تعداد 10 واحد، استفاده از غذای اکسترود در واحدهای پرورشی، آموزش به آبزی‌پروران در زمینه بیماری‌ها، بیومس و بیومتری و بهداشتی کردن مراکز و بازدید از مراکز پرورش در قفس و مدار بسته از اولویت‌های امور شیلات شهرستان کمیجان در سال 93 است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان تصریح کرد: نبود صنایع بسته‌بندی و برند نبودن محصولات شیلات، نبود دامپزشک تخصصی آبزیان، کمبود اعتبارات و تسهیلات بانکی برای مکانیزاسیون واحدها، کمبود اعتبارات آموزشی و بازدیدهای ترویجی جهت بروز کردن فعالیت‌ها را از جمله مشکلات و موانع در این حوزه است
موسوی با اشاره به اینکه امروز تداعی کننده راستین جبهه های دفاع مقدس، همین خطوط مقدم کار و تولید در کشور است، گفت: الگوهای بزرگ تولیدی باید مورد حمایت جدی و همه جانبه دستگاه های واقع شوند.
وی با اشاره به اینکه حماسه اقتصادی باید از همین خطوط مقدم کار و تولید آغاز شود، تصریح کرد: به کار تولید در حوزه آبزی پروری شهرستان به عنوان عرصه بزرگ کار و تولید توجه داشته و در پی ایجاد توازن و هماهنگی در این عرصه هستیم.
مدیرجهادکشاورزی کمیجان افزود: توسعه فعالیت های آبزی پروری شهرستان و تهیه برنامه ای اصولی در این راستا از اولویت هاست که توسعه صادرات فرآورده های شیلاتی، محور این برنامه ریزی قرار دارد
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید