وضعیت زیست محیطی مازندران بسیار شکننده است

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
وضعیت زیست محیطی مازندران بسیار شکننده است
استاندار مازندران وضعیت این استان را بدلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی بسیار شکننده اعلام کرد .
ربیع فلاح در جلسه شورای اداری استان مازندران که با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد ، گفت: مشکلات زیادی در عرصه های ملی و طبیعی استان شاهدیم که کنترل نکردن آن ها می توانند آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی در آینده ببار بیاورد.
وی به ساخت و سازهای غیرمجاز و بی رویه در عرصه های طبیعی مازندران بعنوان بخشی ازاین مسائل زیست محیطی نام برد و ادامه داد: متاسفانه هر روز شاهد ساخت وسازهای بی رویه ای در نقاط مختلف منابع طبیعی هستیم .
استاندار مازندران گفت: این روند ساخت وسازها در برخی مواقع حتی از کنترل نیز خارج شده است .

وی از سواحل دریا درصورت بهره برداری درست بعنوان محور توسعه مازندران نام برد و افزود: این موهبت الهی و سرمایه ملی نیز دستخوش تهاجم آلاینده ها شد و امروز شاهد وضعیت ناخوشایند ذخایر آبزیان این دریا هستیم .

'فلاح' گفت: حضور میلیونی مسافران در مازندران فرصت مناسبی در زمینه اقتصاد و اشتغال به شمار می رود که اثرات این حضور بدون فراهم شدن زیرساختهای لازم از صرفه اقتصادی آن پیشی گرفته است .

وی ادامه داد: متاسفانه بدلیل فراهم نبودن مراکزمناسب برای دفن و جمع آوری زباله مشکلات زیست محیطی برای استان فراهم شده است .

به گفته استاندار مازندران افزایش آمار بیماری سرطان در این استان ناشی از رعایت نکردن مسائل زیست محیطی است .

وی تاکید کرد: هرگونه فعالیت صنعتی و تولیدی درمازندران باید با نظر کارشناسی محیط زیست اجرایی شود تا عوارض و مشکلات آن در آینده گریبانگیر جامعه نشود
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید