تولید بیش از 17 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در آذربایجان غربی

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

تولید بیش از 17 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در آذربایجان غربی
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 17 هزار و 859 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در آذربایجان غربی تولید شود.
محمدشیرولیلو در ارومیه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 17 هزار و 859 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در آذربایجان غربی تولید شود.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی عنوان کرد: توسعه آبزی‌پروری و توجه ویژه به ترویج مصرف محصولات آبزی‌پروری نقش مهمی را در امنیت جامعه ایفا خواهد کرد.
وی با اشاره به میزان میزان صادرات ماهیان پرورشی آذربایجان غربی، اعلام کرد: میزان صادرات ماهیان پرورشی به میزان 60 تن ماهی و 52 تن شاه میگو به کشورهای عراق، فرانسه، آلمان و ارمنستان بوده است.

شیرولیلو خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تعداد 50 فقره انواع موافقت‌نامه اصولی برای پرورش ماهی در آذربایجان غربی صادر شود که برای این کار بازدیدهای کارشناسی و کمیسیون‌های صدور پروانه به طور مرتب و مستمر فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه دو گروه ماهی سردآبی شامل قزل‌آلا و گرمابی شامل کپور، فیتوفاک، آمور و بیگ هد در استان پرورش داده می‌شوند، افزود: غذا، بچه ماهی و کود شیمیایی عمدتا از داخل استان تهیه می‌شود.
شیرولیلو ادامه داد: در صورت نیاز در داخل کشور کل مواد اولیه مورد نیاز آبزی‌پروری قابل تامین بوده و ضمنا غذای ماهی توسط شرکت‌های متعددی در داخل کشور تولید می‌شود و پرورش‌دهندگان مجاز بوده از هر کارخانه‌ای که رضایت داشته باشند تهیه و خرید کنند

منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید