فروش مرجان‌هاي دريايي قاچاق به صاحبان آکواريوم

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

فروش مرجان‌هاي دريايي قاچاق به صاحبان آکواريوم
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به فروش مرجان‌های دریایی قاچاق به صاحبان آکواریوم گفت: تهیه، عرضه و خروج مرجان های دریایی از دریا کاملا ممنوع و این آبزیان حفاظت شده است
سعید محمودی گفت: بسیاری از صاحبان آکواریوم از این مرجان ها برای مسائل تزئیناتی استفاده می کنند و به دریا آسیب می زنند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت : همه آکواریوم ها در سطح استان شناسایی شده است.
محمودی خاطرنشان کرد: گاردهای مخصوص دریایی برای برخورد با قاچاقچیان این آبزیان تشکیل و تجهیز شده اند.
وی خاطرنشان کرد: حیات دریا در ارتباط مستقیم با مرجان های دریایی است و باید همه به ویژه صیادان در هنگام صید مراقب باشند به این گونه های مهم زیست محیطی آسیبی نزنند.
محمودی با اشاره به اینکه این آبزی بسیار ارزشمند پناهگاه امن ماهیان و سایر آبزیان در دریاست و همچنین محلی برای تخم گذاری و شکوفایی تخم آبزیان بوده است ، گفت: محیط بانان اداره محیط زیست با قاچاق این گونه دریایی مبارزه می کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مرجان های کشف شده در صورت قابلیت ، به دریا بازگردانده می شوند و در غیر این صورت از آنها در موزه نگهداری می شود.
وی تاکید کرد : محل خروج این مرجان ها از جنوب استان است که به شدت در کنترل ما قرار دارد.
محمودی در ادامه همچنین از راه اندازی اورژانس مخصوص حیات وحش در استان خبر داد و گفت: این اورژانس با هدف کمک رسانی به حیوانات حفاظت شده و زخمی راه اندازی شده است.
این هفته 195 کیلوگرم مرجان دریایی در دو گونه توده ای و شاخه ای به صورت قاچاق در استان کشف شد که قاچاقچیان آنها شناسایی و به مراجع قانونی برای بررسی جنبه عمومی جرم و همچنین جنبه خسارت به محیط زیست تحویل داده شدند
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید