استفاده از مولدان خارجي مقاوم در مزارع ميگوي چابهار

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

استفاده از مولدان خارجي مقاوم در مزارع ميگوي چابهار
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار گفت:برای مقابله با شیوع بیماری در مزارع میگوی چابهار از مولدان خارجی مقاوم استفاده خواهیم کرد.
سید وحید حاج سید جوادی با بیان اینکه فصل برداشت میگوی چابهار امسال به اتمام رسیده است ، اظهار داشت : شیوع بیماری از اواسط مرداد در مزارع میگوی چابهار، تلفات زیادی داشت.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار با بیان اینکه شرایط اقلیم در چابهار به گونه ای است که هر سال از اواسط مرداد ، ویروس بیماری لکه سفید در مزارع مشاهده می شود ، تصریح کرد : در واقع با تغییرات دمای آب این ویروس رشد می کند.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که گفته می شود این ویروس در آبهای منطقه وجود دارد، سازمان شیلات و دامپزشکی هنوز موفق به کنترل آن نشده اند.
حاج سید جوادی بابیان اینکه امسال نیز این ویروس از اواسط مرداد در بیش از 40 هکتار از مزارع چابهار شیوع پیدا کرد، گفت : امسال توانستیم با کنترل دمای آب تا حدودی از رشد بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امسال در مجموع 170 هکتار از مزارع میگوی پرورشی در چابهار زیر کشت رفت و در مجموع تولید میگو در سال جاری را به 350 تن رساند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار تاکید کرد: در چند سال اخیر به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در مزارع چابهار، میزان تولید صفر بوده است.
وی در ادامه گفت: امسال با برنامه ریزی های دقیق تر شیوع بیماری را در مزارع پرورشی میگوی چابهار بیشتر کنترل می کنیم.
به گفته حاج سید جوادی یکی از مهمترین این اقدامات برای کنترل بیماری، استفاده از مولدان خارجی مقاوم در برابر بیماری و تقویت مولدان است.
این مقام مسئول در هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار یادآور شد: اواخر مهرماه سال جاری جلسه ای با مسئولان سازمان شیلات ایران درباره پرورش میگوی چابهار برگزار خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: در این جلسه قصد داریم مشکلات پیش روی پرورش دهندگان را مطرح کنیم تا سازمان شیلات ایران هر چه سریعتر برای رفع آنها چاره ای بیندیشد.
حاج سید جوادی یادآور شد: ذخیره سازی برای پرورش میگوی سال 94 را از 15اسفند آغاز می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب قبل از مرداد و فصل شیوع بیماری می توانیم میگوهای تولید شده را برداشت کنیم.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار
تاکید کرد: امیدواریم سال آینده با کنترل بیماری و جلوگیری از شیوع آن، شاهد افزایش چشمگیر میگوی پرورشی در مزارع چابهار باشیم.
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید