۸ طرح آبزی‌پروری در غرب گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

چهار‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

۸ طرح آبزی‌پروری در غرب گیلان به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس اداره شیلات شهرستان‌های فومن و شفت با بیان اینکه در راستای طرح توسعه و افزایش آبزیان امسال هشت طرح جدید در این شهرستان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:ظرفیت تولید این طرح‌های جدید ۷۰ تن در سال است.
سینا خدابنده با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 150 تن ماهی در فومن و شفت به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان تولید شده است، اظهار کرد: در این دو شهرستان 25 مزرعه ماهی سرد آبی وجود دارد که برای 80 نفر شغل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در راستای طرح توسعه و افزایش آبزیان امسال هشت طرح جدید در این شهرستان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: ظرفیت تولید این طرح‌های جدید 70 تن در سال است.
رئیس اداره شیلات شهرستان‌های فومن و شفت با بیان اینکه آبزی پروری در توسعه شیلات بهترین و کم هزینه‌ترین راهکار ایجاد شغل است، گفت: وجود چشمه‌ها و رودخانه در فومن و شفت بستر مناسبی برای رشد و پرورش انواع ماهی است.

خدابنده تاکید کرد: آبزی پروری بخش مهم و اثرگذار در تولید و تامین مواد غذایی و اشتغال و درآمدزایی و توسعه روستاها دارد، نقش شیلات در تامین پروتئین با ارزش جامعه و حصول منابع ارزی و درآمد ملی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه صنعت شیلات می‌تواند نقش مهم در درآمدزایی و اشتغال و تامین نیاز پرو تئنی مردم داشته باشد، گفت:باید برای رفع بیکاری و معضل اشتغال جوانان در گیلان، فومن وشفت از این فرصت استفاده بهینه شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان‌های فومن و شفت، نقش شیلات را نقش استراتژیکی در صادرات غیر نفتی دانست و افزود: این خطه از شمال ایران به دلیل منابع آبی فراوان و هوای مناسب برای توسعه آبزیان در کشور بستر خوبی است
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید