موافقت نامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر امضا می شود

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

موافقت نامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر امضا می شود
موافقت نامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر فردا (دوشنبه)در جریان اجلاس روسای جمهور پنج کشور حاشیه دریای خزر در شهر آستاراخان روسیه به امضاء می رسد.
در مفاد این موافقت نامه بر اولویت حفاظت از منابع زنده دریای خزر قبل از استفاده تجاری آنها، بهره برداری بازار از منابع زنده مشترک، بکارگیری مقررات مشترک بین المللی مورد قبول طرفین در رابطه با تنظیم صیادی و حفاظت از منابع زنده دریای خزر، حفاظت از سیستم زیست محیطی دریای خزر و تنوع زیستی منابع زنده و بکار گرفتن تحقیقات علمی به عنوان اساس حفاظت از منابع زنده و مدیریت منابع زنده مشترک مورد تاکید قرار گرفته است
همچنین در این موافقتنامه آمده است؛ تطابق اقدامات مربوط به حفاظت، بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر و مدیریت بر منابع زنده مشترک در سراسر منطقه زندگی گونه ها نیز توجه شود.

این موافقتنامه پس از سال ها مذاکره به توافق پنج کشور ساحلی دریای خزر شامل روسیه، ایران، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان رسیده و قرار است در حضور روسای جمهوری پنج کشور ساحلی خزر به امضاء برسد.

براساس این گزارش، قرار است این سند به نمایندگی حسن صالحی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران به امضاء برسد.
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید