کمبود منابع آبی در آبزی‌پروری‌های خراسان‌شمالی

سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

کمبود منابع آبی در آبزی‌پروری‌های خراسان‌شمالی
معاون اداره شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: خشکسالی و کمبود منابع آبی مهمترین مشکل آبزی پروران استان است.
غلامحسن سالاری با اشاره به اینکه میزان تولید ماهی در استان طی سال گذشته افزایش داشته است، افزود: آبزی پروران استان با مکانیزه کردن دستگاه‌ها و برگشت آب تا حدودی مشکل خشکسالی و کم آبی را برطرف کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش عملکرد به دلیل افزایش در تعداد واحدهای آبزی پروری بوده است به طوریکه طی سال گذشته حدود پنج واحد آبزی پروری به استخرهای پرورش ماهی در استان افزوده شد.
سالاری، بالا بودن قیمت نهاده‌ها را از مشکلات آبزی پروران بیان کرد و توضیح داد: هزینه تامین هر کیلوگرم نهاده برای این افراد حدود 40 هزار ریال است که این رقم، عدد بالایی است و موجب شده تا آبزی پروران هزینه‌های بالایی را به منظور تولید ماهی پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه 98 واحد پرورش ماهی در استان وجود دارد، تصریح کرد: میزان تولید ماهی در سال گذشته یک هزار و 350تن بوده است که میزان تولید از رشد 12درصدی برخوردار بوده است. 1100 تن ماهی گرم آبی و 250تن ماهی سرد آبی طی سال گذشته در استان تولید شده است. تمامی ماهی‌های تولید شده در استان به مصرف می‌رسد. سرانه مصرف ماهی در استان حدود 6.1 کیلوگرم و میانگین سرانه مصرف کشوری حدود 10 کیلوگرم است.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید