۴۰۸ مزرعه در استان کرمانشاه در تولید آبزی فعال هستند

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

۴۰۸ مزرعه در استان کرمانشاه در تولید آبزی فعال هستند
مدیرکل اداره شیلات استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۴۰۸ باب مزرعه و سه مجتمع در زمینه پرورش ماهیان گرم آبی، سرد آبی و خاویار در استان کرمانشاه فعال هستند.
کیومرث شهبازی در کرمانشاه، با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در زمینه تولید آبزیان از استان‌های فعال است اظهار کرد: محصولات آبزی استان توسط 408 باب مزرعه و سه مجتمع شیلات شامل شهدای قصرشیرین، پاوه و روستای سفید برگ جوانرود تولید می‌شوند.
شهبازی به پرورش انواع ماهی در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: در مجتمع شهدای قصرشیرین ماهی گرم ‌آبی، در روستای سفید برگ جوانرود ماهی قزل‌آلا و در مجتمع شیلات پاوه ماهی سرد ‌آبی پرورش می‌یابد.

وی با بیان اینکه صید ماهی گرم آبی در شهرستان قصرشیرین آغاز شده و تا آبان ماه نیز ادامه دارد بیان کرد: 6هزار و 200 تن ماهی گرم ‌آبی به کشور عراق و دیگر استان‌ها از جمله خوزستان صادر می‌شود که در این استان نیز از طریق مرز شلمچه به کشور عراق صادر می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه پرورش آبزی در استان کرمانشاه نیازمند توجه بیشتر مسئولان در زمینه اختصاص به‌موقع تسهیلات است خاطرنشان کرد: پرورش ماهی روستای گلین در شهرستان گیلانغرب به دلیل عدم پرداخت به موقع تسهیلات هنوز فعالیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید آبزی در استان مربوط به شهرستان‌های قصرشیرین و دالاهو است خاطر نشان کرد: با وجود سه مجتمع بزرگ و 408 مزرعه در استان برای سال 93 تولید 18 هزار و 100 تن آبزی برآورد می‌شود و با این شرایط نیاز استان در مصرف اقلام ماهی از جمله قزل‌آلا رفع می‌شود.

شهبازی با تأکید بر اینکه شهرستان‌های همچون قصرشیرین، پاوه، سرپل‌ذهاب، دالاهو و جوانرود تولیدکنندگان ماهی در استان هستند افزود: برای هر تن تولید ماهی سرد آبی 100 میلیون ریال و برای هر هکتار تولید ماهی گرم آبی نیز 200 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اداره شیلات استان کرمانشاه با اشاره به مصرف بالای ماهی سردآبی در استان کرمانشاه افزود: کشور عراق تمایل بیشتری به مصرف ماهی گرم آبی ازجمله کپور و آمور دارد بنابراین بیش از 20 درصد تولیدات شمال کشور در این زمینه از طریق مرز پرویزخان به کشور عراق صادر می‌‌شود
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید