بندر صیادی خورخان بردخون با ۶۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود

چهار‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

بندر صیادی خورخان بردخون با ۶۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود
مدیرکل شیلات بوشهر گفت: برای ساخت بندرصیادی خورخان بردخون اقدامات اولیه در حال انجام است که با انتخاب پیمانکار با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود
حسین بهمنیاری در بوشهر با بیان اینکه با بیان اینکه مطالعات ساخت اسکله بندر خورخان بردخون به اتمام رسیده است اظهار کرد: بندر خورخان بردخون که از تاسیسات بندری بی بهره‌ است اکنون عملیات هیدروگرافیگ دراین بندر در حال اجرا است که با اتمام این عملیات، این طرح اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح تاسیسات در بندر خورخان بردخون 27 شرکت بزرگ اعلام آمادگی کرده‌اند تصریح کرد: کارشناسان شیلات در حال بررسی روزمه کاری پیمانکاران و انتخاب پیمانکار برتر برای اجرای این طرح هستند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه 600 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای تاسیسات صیادی در بندر بردخون تخصیص یافته است تصریح کرد: این اعتبار تا 750 میلیارد ریال قابل افزایش است که با انتخاب پیمانکار در مدت سه سال بندر خورخان بردخون ساخته می‌شود.

بهمنیاری با بیان اینکه در ساخت بندر خورخان بردخون دو بازو ایجاد می‌شود تاکید کرد: در اجرای این طرح دو بازو 400 و 350 متری از ساحل به شکل هلالی ساخت می‌شود تا یکی از آرزوهای دیرینه صیادان بردخون محقق شود.

وی با بیان اینکه این اسکله و تاسیسات بندری در مدت سه سال ساخته می‌شود افزود: این تاسیسات برای 300 قایق و 30 لنج طراحی شده است که تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر آبراه منتهی به خورخان بردخون در شهرستان دیر را از مناطق مهم صید و صیادی دانست و گفت: تردد شناورها در مسیر آبراه‌های داخلی این منطقه از جمله مزایای بردخون است.

بهمنیاری با اشاره به ویژگی‌های منطقه بردخون افزود: مناطق مطاف، تهمادون، ام‌الگرم و خورخان در منطقه بردخون قرار دارد که زیستگاههای دریایی آبزیان و پرندگان محسوب می‌شود.
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید