توليد 120 هزار اصله نهال حرا در جزيره قشم

چهار‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

توليد 120 هزار اصله نهال حرا در جزيره قشم
120 هزار اصله نهال حرا امسال در جزیره قشم تولید شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت: برای تولید این نهالها در نهالستان روستای کوشه قشم 120 میلیون تومان هزینه شده است.
محمودی‌زاده افزود: نهال های تولید شده در 90 هکتار از سواحل شمالی جزیره قشم کاشته می شوند .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت: این طرح با هدف مدیریت منابع جنگلی ، احیا و توسعه جنگلهای حرا اجرا شده است.
هرمزگان با داشتن بیش از 20 هزار هکتار جنگلهای حرا و چندل مقام نخست را درکشور دارد. ارزش اقتصادی و اکولوژیکی هر هکتار از جنگل های حرا در جنوب کشور، سالانه نه هزار و نهصدو ونود دلار است .
اهمیت جنگلهای حرا در حفظ نسل آبزیان سبب شده است جنگل های حرا در منطقه قشم سه عنوان جهانی quotation mark منطقه حفـاظت شـده بین المللی quotation mark ، quotation mark ذخیره گاه زیست کره quotation mark و quotation mark تالاب بین المللی quotation mark را از آن خود کند.
پنچاه درصد از آبزیان خلیج فارس و دریای عمان در جنگلهای حرا تخم ریزی می کنند.
درختان حرا با شاخ و برگ سبز روشن به هنگام بالا آمدن آب دریا (مد) به زیر آب می روند و با پایین رفتن آب دریا (جزر) 6 تا هفت ساعت مانند جنگل های مناطق خشک نمایان می شوند .
به این درختان در بندرعباس «حرا»، در بلوچستان «تمر»، در بوشهر «گُرم» و در بعضی از نقاط «تول» گفته می‌شود. به عربی نیز آن را «شوری» و «شوره» می‌نامند
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید